Drömhus

Om de finns någon som vill ge mig en fyr så är ni mer än välkomna. Jag vill bo i en fyr.
"Lighthousekeeping" av Jeanette Winterson är ju en av mina favorit böcker. Den är förmodligen hennes mysigaste bok av mitt tycke även om ja kanske sätter "The Passion" lite högre upp på listan. Men den är så underbart drömsk på något sätt.
Handlar om en liten flicka som får komma och bo med en fyrvaktare som berättar historier på kvällarna när de har tänt fyren.


 Lånade lite bilder från google. Men visst är de supermysigt med en fyr. De finns tydligen hus med fyr i också.



Jag vill flytta bort från allt folk. Men gärna till ett ställe som inte ligger för långt från någon stad så man lätt kan åka och handla eller så. Helst med båt, eftersom ja inte kör bil. Och jag liar lite mer på båtar än bilar.
Suuuuuper mysigt.
Ge mig ett fyrhus i födelsedagspresent så ska ja krama oavbrutet på dig i fem års tid.


Kommentarer
Postat av: Lite Lycka //S

Vilket underbart hus! Dit vill jag flytta, lätt:) skönt o komma bort lite ibland o typ filosofera för sig själv

2009-06-09 @ 18:51:26
URL: http://metrobloggen.se/litelycka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0