Gott Nytt år?

Jag har varit med om min del underliga Nyårsfiranden. Inte minst förra året. Men det här årets nyår blev en ny typ av underlighet.


Under natten innan nyår så satt jag sömlös framför datorn fram till kanske fyra på morgonen. Tillslut somnade jag och vaknade upp runt tolv tiden då jag slog på teven. Senare visades en film som jag vill rekommendera till er med sådan filmsmak.


De älskande på café de flore
Les Amants du Flore

Det är en film om Simone de Beauvoir som tar sin plats i Frankrike under hennes ungdoms år och följer hennes resa genom att bli en känd författare.
Anna Mouglalis är otroligt vacker även utanför sin skildring av Simone i denna film.

 


Jag fortsatte sedan hem till Bid Red för att äta lite Ost och kex med vindruvor som serverades som plockmat tillsammans med små kyckling klubbor.
Senare samma kväll hade vi en hyperaktiv bebis som sprang runt och vägrade sova fram till någon gång vid halv två två in på nästa år. Hon hade mer energi än någon annan av oss. Jag ger Wurpiz cred för att hon orkade vara sånt stimulerande sällskap till henne. Jag och Big red var något utslagna. Men bortsätt från en något sömnlös natt så hade vi ändå väldigt trevligt.

När jag kom hem så la jag mig under dubbla täcken som var uppdragna till en något kall näsa.
Det drar något fruktansvärt i min lägenhet och lufsar jag inte runt i duntofflor så är det fluffstrumpor för att inte uppmuntra isbitar att lägga sig på fötterna mer än som det nu är.
Imorgon ska jag försöka komma iväg tidigt till jobbet så att jag kan kolla efter nya tofflor nere i Gallerian när jag har slutat.

Jag har även satt upp ett nytt, om något suddigt mål framför mig.
Jag har aldrig sett mig som en person som vill resa eftersom jag avskyr att flyga. Det är en av de värre typen av illamåenden jag utsatt mig för. Och jag avstår helst från saker, om jag kan som får mig att må dåligt.
Men efter att ha sett filmen här om dagen så fick jag sån lust att kanske åka iväg och upptäcka saker. Vad är jag inte säker på, men något. Se något.
Mina önskade resemål skulle i så fall vara.
England
Irland
Tyskland
Italien
Frankrike

Jag har länge velat åka på en tågresa bara för att se var den tar mig. Jag fick för mig att jag skulle göra det här med någon/några. Men jag har aldrig riktigt kommit fram till vem/vilka de skulle vara. Så jag funderar på att resa själv.
Jag antar att man ändå möter folk på vägen. Och eftersom jag inte kan mata min tomhet här så kan jag väl lika gärna leva med den och åka någon annanstans. För om bara för ett kort ögonblick så känns det som väldigt sällan den elaka känslan försvinner när den väl kommer tillbaka.
Om jag reser så kanske jag kan utvecklas mer som person. Veta mer om var jag vill hamna och vad jag vill göra med mitt liv och göra något samtidigt.
Jag behöver något mer mål som får mig att genom föra själva resandet. Men något ska man väl kunna komma på.
Jag har ju inte brottom just nu iaf.

Vi får väl helt enkelt se hur det artar sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0