Morgonbesvär

För att på morgonen komma in på jobbet i tid med sin frukost och slippa gå tillbaka till koma-cafeterian och vänta ytterligare en evighet. Så måste man hinna innan de så kallade KontorsLattenördarna. Vi har olika kategorier av Lattemänniskor. Lattemammor, Lattefjortisar, mina är KontorsLattenördar. Jag ser dom ungefär som fiskmåsarna i Hitta Nemo och anledningen till att jag finner dem så frustrerande är att varje gång de står fler i kö framför mig så tar jag en risk. Hur många i kön kommer att beställa en Latte?


Sist trodde jag att jag var säker.


Två framför mig och den första börjar med att beställa en macka. När han fått sin macka så beställer han en Latte. Jag suckar ihop. Han får sin Latte efter lååång tid och går.

Sen är det hon, någon okänd människa som råkar jobba på samma kontor som mig. Och jag håller tummarna för något som går fort, men nej. Det vore inte rättvist. Hon beställer en Latte.


Anledningen till att jag kallar dem för KontorsLattenördar är för att,
Ett: de jobbar på kontor och beställer Latte till frukost eller fika.
Två: De tar extremt lång tid om alla framför mig i kön ska ha en Latte och jag bara ska ha en macka som går väldigt fort.

Tre: Jag har nog aldrig greppat konceptet av för mycket mjölk i kaffet. Beställ en Cappucino om du gillar skum.


Kommentarer
Postat av: Lisa

funny.

2008-10-02 @ 15:07:40
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: peter

Svart kaffe. Ostfralla. Straight up.

2008-10-02 @ 19:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0