LouieLouie fyller 3år.

På lördagen bar det av till Louie Louie på tre års kalas.

Jag blev lite förvånad när ja började inse att tiden gått så fort.

Stor förvåning överkom även när ja kom dit innan stängning och det var smockfullt. Så jag och tvillingarna gick till grillen för att få i oss lite mat innan vi kom tillbaka till en något mer utrymd lokal. Mys stämning med bra musik, gratis öl, söta människor som satt och samtalade om allt möjligt kul. Senare spelade ett band som jag har för mig hette TheAristocrats, super mysigt de med.

Hela kvällen var i stort sätt supermysig. De är så ja känner mig när ja känner mig lite trivsam och hemma.


   (Väldigt små och suddiga bilder, rekomenderas inte att klickas på för förstoring)



När bandet hade spelat och vi suttit och konverserat lite mera och druckit lite öl så skulle vi bege oss till Debaser för mer musikdiggande och lounge drickande. Så vi gick alla i samlad trupp från LouieLouie till Debaser vilket var någorlunda svårt när man ska hålla samman en så pass stor grupp, men de va kul. Helt plötsligt, från att ha gått sist så var ja längst fram i täten och blev ombedd att sakta ner. Vadå sakta ner? Jag är ju segast i stan ju! Men av någon anledning så rullar det på ganska bra under fötterna när man har fått i sig några öl.

Jag tror att just när vi kom ner för trappan och in i kön, som var minimal, så bidrog vi med större delen av människor som var där inne iaf i början av kvällen.                                         


Tror vi kom dit vid nio och då insåg jag att jag tog min första drink klockan fyra, började dricka öl klockan halv sex eller så och nu var det dags för något lite lugnare, så det blev alkoholfria drinkar. Jätte goda.

Om Debban ska blanda drinkar så rekommenderar ja de alkoholfria mer än de vanliga.

Jag hade dittills aldrig druckit en bra drink där.
Sen kollade vi även på underligheter som på bilderna nedan.


 

Vet inte vad ja ska förklara det som. Men vad det än var så var musiken bättre än belysningen. Jag kände mig något flipprig i huvudet när dom spelat klart. Bandet efter dom var lite mysigare, men jag fick inte någon bild på dem. Sen efter det var det ju även huvudbandet, som verkade bra, men ja hade inget tålamod för att stå och titta på musik då längre så jag var mest i rökrutan och huttrade eller i lounge rummet och minglade. Krockade på en kollega.

Det var så roligt eftersom det fanns så mycket folk att prata med och om en försvann kom en annan och så vidare.


Gick från Debaser relativt tidigt anser jag i af.

Hittade en jätte lång kille som jag i af anser var sådär gulligt bohemig (om det ens är ett ord). Super mysig kille.

Vi gick upp till Götgatan och köpte kaffe och cigg. Satte oss på en liten trapp intill en av affärerna, delade på kaffet och cigg samtidigt som vi pratade om hur vattnigt kaffet var och diverse andra saker innan vi rörde oss hemåt.


Kommentarer
Postat av: fia

Bräkne-Hoby

Från Wikipedia

Hoppa till: navigering, sök

Bräkne-Hoby

Siffrorna avser orten



Folkmängd(2005) 1 769

Area(2005) 208 hektar

Landskap Blekinge

Län Blekinge län

Kommun Ronneby kommun

Befolknings- och arealfakta från SCB[1] (uppdaterad 2008-03-11)

Bräkne-Hoby är en tätort i Ronneby kommun i Blekinge län, belägen vid E22:an mellan Ronneby och Karlshamn.



Bräkne-Hoby ligger mitt i Blekinge med en omtalad kust och skärgård, många naturreservat och vid Järnavik, en fyrstjärnig campingplats, vandrarhem, stugbyar och gästhamn med kajakuthyrning.



I samhället ligger stormarknaden Futurum, mångskiftande träindustri och moderna småföretag. Dessutom ett kulturcentrum med folkhögskola, naturbruksgymnasium, gymnasiesärskola, F 9-skola och Blekingearkiv. Vandringsleder och cykelleder, möjlighet till hästsport och jaktskytte, sportfiske. Bräkneåns dalgång är ett riksintresse.



Brandstationen i Bräkne-Hoby är en deltidsstation bemannad med 1 brandförman och 3 brandmän. Anspänningstid: 5 minuter Specialkompetens: Upprättande av uppsamlingsplats för skadade (katastroftält) Primära insatsområdets yta (inkl. hav): 188,0 km². Antal invånare inom primärt insatsområde: 3 138 Befolkningstäthet: 16,7 invånare/km²



Den kanske mest omtalade händelsen i Bräkne-Hoby var värdetransportrånet 2003 vid Föreningssparbanken där bankrånaren och juridikstuderande Fredrik Göransson sköts till döds av polis.

2008-10-14 @ 09:11:40
URL: http://snyggofia.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Oh, brandmän ;)

2008-10-14 @ 09:17:07
URL: http://artvsfashion.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0