Jobbet händelser

Vad ska jag säga.
Det är så mycket som skulle skrivas om som jag inte har hunnit med.

Jag skulle uppdatera er med en recension av Twilight eftersom jag var på förhandsvisningen och alltså såg den innan Världspremiären. Ha, ville bara skryta lite.

Sen skulle jag även ge er en uppdatering, då jag var på Stampen förra veckan och lyssnade på vad som visade sig bli något underhållande musik.

Jag hinner inte fylla i några av de här luckorna just nu, men kort eller långt så är det vad ni bör ha att vänta er från mig i nästa inlägg iaf. Det kan hända att det blir uppdelat.


Den här dagen var något underlig precis som alla andra dagar antar jag i för sig.

Jag började morgonen med att gå upp lite tidigare än vanligt för att komma i tid, vilket jag skulle ha gjort på pricken, om inte tåget var sent. Sen stod jag och kramades med ca tvåhundra pers på tåget, men från Karlberg till Centralen var jag mer eller mindre upptryckt mot glaset på dörren.

När jag traskade från tunnelbanan senare till jobbet så gjorde jag en missbedömning av vad jag trodde var asfalt och visade sig vara en gigantisk, och inte minst, djup vattenpöl.

PLASK! SUCK! BLÖT! AH! SUCK! Skvett skvett!


När jag kom till jobbet fungerade näst till ingenting alls. Mitt skrivbord gick inte att hissa upp, jag hade ingen nätverkskabel och mina system krånglade till sig hela tiden så att jag var tvungen att gå och fråga någon om hjälp eftersom min mail inte fungerade.


Snart var det lunch och idag skulle vi bli bjudna av jobbet.

Så vi begav oss tvärs över gatan där vi stod och spekulerade över drinktavlan.

De har en drink där som heter Myspys. Låter mysigt.

Den verkar god om det inte var för att jag inte kan dricka.

Sen skulle vi slå oss ned vid ett bord och gå och hämta mat i buffen. Inte helt konstigt så står jag sist kvar med något av beslutsångest och tillslut avslutningsvis vid brödet. Jag ställer ifrån mig tallriken för att undvika att tappa något. När jag plockar upp tallriken igen så faller min kniv av tallriken och rakt ner I deras fina trägolv. Den står alltså rakt upp med kanske en eller två cm ner i golvet.

"Hoppsan då" säger jag under massa ojandes runt omkring och drar upp kniven ur golvet igen. Kände mig lite som King Arthur med Excalibur när jag drog loss den eller någon annan cool referens ur en film.

Ber dock verkligen om ursäkt för att jag förstörde erat golv. Det var inte med meningen och jag antar att det är sånt som händer.


Mig iaf.


Kommentarer
Postat av: Mary

Yes! Jag är den första som kommenterar och kan därmed ta på mig titeln som snäll. Jag känner mig aningen efter som inte har läst Twilight än. Den ligger på hög hemma, men jag kan bara inte komma mig för att börja med den. Antar att det kanske är dags.



Angående läsecirklar så har vi en på folkhögskolan jag jobbar på. Vi är nog fem stycken tror jag. Dumskallarnas sammansvärjning är vår första bok, så vi har inte haft någon träff där vi pratat böcker än. Vi är lite dåliga på att bestämma när vi ska träffas. "Någon gång den här veckan" är det tänkt att vi ska prata om den här boken. Imorgon är det torsdag...

2008-11-26 @ 17:56:29
URL: http://marythescary.blogspot.com
Postat av: peter

Mina ursäkter för att kommentera helt utanför ämnet. Men jag vill faktiskt sola mig i det faktum att min blogg bygger broar!

2008-11-26 @ 20:35:40
Postat av: TJ

Attans, jag skulle ju vara först! Jag kanske kan få vara med i "bokklubben", behöver läsa något annat än kurslitteratur.

ps

jag förstår din känsla ang åka kollektivt, speciellt när det är "hoppsan, har vi vinter i Sthlm?" Byter vid slussen... ds

2008-11-26 @ 22:20:54
URL: http://barpadda.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Yeay, massa kommentarer :D



Oj, var ska ja börja.



Mary - Vet inte om det någonsin egentligen är dags att läsa Twilight. Jag tycker den var bättre än filmen på vissa sätt å andra sidan slipper man med hennes jobbiga tankar lika mycket i filmen vilket var rätt skönt. Fast i tvåan är det rätt underhållande. Jag satt och garvade mig igenom nästan hela New moon.

Den är så tonårig hela boken. Alla böckerna. Har inte tagit mig till att läsa klart fyran. Ja är rätt dålig på att avsluta saker.



Peter - "....." :)



TJ- Slutdestination Slussen. Ber om ursäkt om jag har knuffat på dig någon gång. Brukar inte göra sånt avsiktligt, men ibland känns det som folk attackerar mig och då blir jag rädd. ;p



Vad gillar du för typ av litteratur?

2008-11-27 @ 10:02:46
Postat av: Mary

Om jag känner mig själv rätt så kommer jag nog tycka att Twilight är lite sådär, men eftersom du säger att New Moon är så rolig måste jag nog läsa den också :o) Attans att jag ska åka bort öve helgen, annars hade det nog blivit ett bra helgprojekt.



Peter, det var så sjukt mycket Karlstad över det där. "Sola" och prat om broar bara för att Karlstad har Sveriges längsta stenbro (eller så är det bara jag som är skadad).

2008-11-27 @ 10:18:58
URL: http://marythescary.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Ettan och tvåan är läsvärda. Trean minns jag inte så mycket så särskillt bra kan den inte ha varit. Fyran vet jag inte än. Är trött på att det ska göras serier på allt hela tiden.

Min favvo författare och de har inget med namnet att göra, är Jeanette Wintersson. Hon skriver jätte Pretty! :)

2008-11-27 @ 10:28:23
URL: http://triplesec.blogg.se/
Postat av: Mary

Det brukar kunna bli lite urlakat med serier. Jag är också lite trött på dem, det måste ju vara bättre att skriva en roman som blir helt sjukt bra än att dra ut det på 4+ böcker. Jeanette Winterson är en sån där författare som jag skäms så mycket över att jag inte läst. Jag hittar alltid något annat som känns mer brådskande att ta tag i. Nu ska jag gå ut i biblioteket och hämta en bok av henne så att det blir av!

2008-11-27 @ 12:01:16
URL: http://marythescary.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Vilken bok?



Jag har tre av hennes böcker. Dom är sjukt bra.

Hon är lite underlig då hon säger att hon inte ville vara en författare som känns upprepande att läsa. Vilket hon på sätt och vis inte gör, men på sätt och vis så känns den kvinnliga karaktären, oavsätt ålder , sig lik. Men för mig gör det inget. Det är så mysigt att läsa hennes böcker.

Brukar lyssna på Cowboy Junkies när jag läser hennes böcker, vet inte varför. Det är en sån där grej jag har för mig. När jag läste Glamorama var det Pixies, fast Glamorama är verbal spya som inte bör få kallas för läsvärdig litteratur.

2008-11-27 @ 12:14:39
Postat av: Mary

Det blev "Det finns annan frukt än apelsiner", det var den enda boken av henne som fanns att tillgå. Vilka är det du har? Fyrväktaren är nog den jag har varit närmast att läsa (även om det såklart inte blev av). Jag har så svårt för att läsa och lyssna på musik samtidigt. Ibland känner jag mig lite som en man. Haha!

2008-11-28 @ 10:10:46
URL: http://marythescary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0