Jag är en loser baby

På måndagar har jag min teve kväll för mig själv. Klockan nio tittar jag alltid Alltid på 2 and ½ men. Jämt! Dubbelavsnitt. Det är bara jag och jag myser ihop mig i sängen framför teven efter att ha ätit middag. Senaste måndagarna i rad så har det blivit sill, klyftpotatis med champinjoner och gräddfil och gräslök. Mums.

De flesta kanske har sina Onsdagar med Gray´s Anatomy som nu hoppar i sitt visande av avsnitt eller tisdagar med House. Inte!? Vad tittar ni på för skit program då!!!!?


Så i af. Jag och 2 and ½ men på Måndag kvällarna. Och vad händer.

Det puckade uppfinnandet av sporten är vad som händer. )#!!#?!¤`?!¤ va solar? !!! Ahh. Hatar sport. Jag skulle inte hata sporten om dom inte hade behovet av att visa det året om och på alla kanaler. Jämt ska dom interfera med mina teve kvällar. Det är inte cool.

På sommaren fotboll och på vintern hockey. Jag har inget emot Ishockey. Men jag vill inte att dom ställer in / skjuter upp min teve kväll för att visa aggressiva karlar som inte kan hantera sina känslor och tar ut det över varandra. Det är som att se ett gäng neandertalare på skridskor. Har ni sett hur dom ser ut när dom tar av sig hjälmen?! Dom har ju fan inga tänder. ^ ^


Men teve 6 vet hur jag vill ha det. På text teve var det på tal om att förstöra min kväll genom att bara visa ett avsnitt. Ahh! What!? No! Can´t be! And it wasnt. Berättar rösten på teve förklarar vänligt för mig att dom funderade på att bara visa ett avsnitt av min serie men att dom valde att ta bort ett avsnitt av Earl istället. Jag gosade glatt ner mig lite extra men känner mig fortfarande krängt på mina rättigheter då Sporten tar över teve. Förlängningar, eftersnack. Uppskjutning, inställning av program. Jag gillar 6:an. Jag känner att vi förstår varandra. Film film film. Komedi komedi komedi serier. Sköna avslappnade kommentarer i mellansnacket om bla privata shit etc. Roliga film/serie reklamfilmer. Jag ger cred till dom. Jag tror att det var 5: an som började försöka med detta. Minns svagt några sekvenser ur filmreklamer från förr. Men det är 6:an som har lyckats med det. Jag älskar er och ni älskar era tittare.

Jag tycker liksom att det är okej att ettan och tvåan tar hockeyn och fotbollen. Men det känns som att dom skiter i att ta på sig den skyldigheten på senaste. Istället börjar kanaler som 6:an 5:an (?) Ta på sig det istället. Whay? Tittar siffror. Jag kan gå igenom gula sidorna, ringa hem till folk och förklara för dom varför dom ska titta på 6:an om ni lovar att ta bort sporten. Jag behöver en kanal utan sport.

Jag är inte jätte förtjust i ring in programmet heller. Men det går oftast på dagen när jag inte är hemma så det är okej med mig.



Leka tittut på Pendeln med Ms Garbo är kul. *leR*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0