Bakterier frodas i värme

Dag 2 på Republik.

Jag har nu officiellt bytt namn på The Scientist till den Onda pojken. Jag trodde att vi hade rätt ut saker. Men han lyckas bara göra allt värre och värre och värre för varje gång jag umgås lite för länge med honom. I am shocked. Allt blir bara absurt in a BAD way.
Han dök inte upp på fredagen och lovade att vi skulle ta sällskap på lördagen till grillfest vid tekniska. Detta hände inte och nu blev det lite droppen. Droppen som rann över whiskey flaskan och in i min mun vid tre.
Mitt ex ringer upp mig och jag förklarar sluddrigt att jag inte är så nykter.

  (Jag full på Jack)

Efter mycket om och med så tar jag mig ut till tekniska på egenhand då Onda pojken endast ger mig en "vägbeskrivning" och sen är det tyst.
Efter något mer om och men så kommer jag dit och frågar vilken port det är. 14 får jag till svar. Jag letar efter porten och ser ingen 14, därför att det inte finns någon 14. Efter att onda pojkens mobil dör, då jag frågade om vart den där porten egentligen fanns och om det här möjligen var den sämsta väg beskrivningen i världen, så messar jag honom att nu skiter jag i det här och börjar gå därifrån.
Blev sen upphämtad på vägen och tydligen så
Oj, nej, det fans ingen 14 det var nåt annat jäkla nummer.
Så upp på våning 20 och det är mycket möjligt att det faktiskt är sthlms bästa utsikt.
Så grilla, musik, chips och öl. Onda pojken mitt ex och hans tjej och onda pojkens övriga kompisar.

Några timmar senare så trillar det ut ungefär ett gäng på sex st. kineser/japaner som frenetiskt tittar ner och fotograferar. Jag ligger dubbelvikt över bordet av skratt och alla tittar på mig och frågar vad som är så roligt.

Vad jag fann intressant var att efter att ha druckit mig full på whiskey så blev jag relativt nykter av att dricka öl. Jag funderar på om systemet har fuskmarkerat sin öl. Fast i så fall går det väl ända tillbaka till produceringen av öl ner i burk.


Vi kommer in på området och hinner se Spetsnaz sista låt, efter de och några karate rund kickar mot mig som inte var så uppskattade senare....  Men jag muckade grälet och antar att jag får stå för konsekvenserna och har alltid sett det som andras skyldighet att ge mig en win istället för att bråka tillbaka, men nej. Så jag gömde mig bakom exets girlie.
Sen snackade jag och Onda pojken med Henrik från Yvonne
(som har spelning på Debaser Medis, Lördagen den: 7 juni.)

Han var riktigt trevlig. Onda pojken stod som helt frälst och försökte referera till någon skiva som jag inte tror att jag har hört. Han pratar på om hur det måste vara den mest välproducerade utav skivor som han hört eller något liknande och Henrik står och himlar lite leende med ögonen och säger nåt i stil med; "Esch, det kan jag väl inte tänka mig."

Vi pratar klart och sen är det tid att se Covenant som var rätt okej.

Någonstans i allt partymingel så letade jag mig ut till Prästdotter och dom andra. Alla hälsade på varandra och sen gled vi in på Allhuset där det var riktigt varmt.

Väl inne på Allhuset får jag en öl i handen och blir indragen i en konversation som gick ut på om Gäss kan flyga eller inte. Nils Holgersson etc etc. Pojken mitt framför mig var jätte söt. Sen blev jag lik förbannat urdragen ur konversationen för att vi skulle hitta någonstans att sitta. Jag hänger smått motvilligt med och placeras i ett fönster.

Mycket fram och tillbaka av dans, konversationer, öl och kedjerökande.

Slutligen går vi ut för att se Das Ich. Ett tyskt band som var riktigt bra. Påminde mig lite om Tool fast inte på riktigt samma sätt. Början var lite trölig men de va grymt när dom dragit i gång. Här försvann de flesta. Jag och Onda pojken gick längre fram för att se lite bättre.

Jag såg mig runt om på folk och ett brett leende stack ut ur mängden lite längre fram mot scenen.
Söt pojke som stod och log mot mig och det såg ut som han ansträngde sig också.
Nästan varje gång jag sneglade dit så vände han sig och log glatt.
Efter ett tag så tänkte jag att det nog inte var mig han log mot eftersom det var en hel del människor där.

När konserten var slut så stod jag och pratade lite med Onda pojken och vi började sakta röra oss över gräset bort från scenen när den söta pojken som glatt studsat runt vid scen hoppade förbi mig.

"Hej hej", sa han. Onda pojken tittade förvånat på mig och frågade vem det var.

"Så det var mig han smilade åt", sa jag glatt och så gick vi in på Allhuset.


Resterande kvällen är inte så mycket att nämna. Vad jag kan säga är att jag blev besviken på den Onda pojken (och detta är då anledningen till att jag nu igen kallar honom för ond). Vi köpte öl och satte oss vid ett bort och han pekade snart ut mitt ex "gamla flamma" som han beskrev det. Jag skulle snarare säga en i raden tjejer han hade bakom min rygg.

Jag förklarade för den Onda pojken att hon gjorde mig dåligt till mods och förklarade lite kortfattat vad det berodde på. Sen gick vi in i konsertlokalen för att titta lite snabbt om det var nå bra där.

Onda pojken vänder sig till mig och säger;

"Du kan gå om du vill, jag går in." Med de så försvann han in i folkmängden. Jag stod och funderade i ungefär precis fyra sekunder och gick ut och till tunnelbanan för att åka hem. När jag kom dit var det 24 min kvar och så smsade jag honom det. Jag gick ner och stod och väntade mina 24 min och tänkte att om han inte kommer, för då hade han sagt att han "var på väg", så skulle ja åka själv. Jag ville ju hinna med mitt sista tåg hem och jag hade ingen deal med honom att han skulle sova hos mig. Han hade redan bestämt att han skulle sova hos Snelli/Gnelli som inte dök upp den här kvällen.

Onda pojken kom.

"Du bara lämnade mig" säger han. Jag tittar mycket oförstående på honom och sen säger han.
"Det här är ....."

Och det var hon. Hon som jag bestämt tidigare sagt gjorde mig dåligt till mods för massa dåligt skit som dök upp från en tid då det ibland kändes som att jag led av någon form att schitzofreni för att jag blev så illa behandlad. Och hon var en del av det. Jag har inget längre emot att prata och komma bra överens kanske till och med inom en tid mer och mer umgås med hans nuvvarande (p ga gemensam bekantskap så kan det vara rätt skönt.) Men det här hade jag inte skrivit upp mig för och det fans ingen som helst realism i varför han skulle be mig att hälsa på henne. Tanigt hanslag hade hon också. Sen tyckte han att vi skulle sitta med henne. Jag skakade bara på huvet. Då kunde ja åka själv. Efter lite mer suck och stön från Onda pojken så klev jag av i ett "Och du tycker att jag ska tycka synd om dig då eller?"
När jag väl kommer fram till min destination så köper jag mig en hamburgare av extrem hunger och det var något av den godaste hamburgaren ja ätit på länge. Sen sömn.



Kommentarer
Postat av: Lord Kaka - Funkmeister MC from HELL

Backstabbers överallt.



Kan du förklara grejen med Jack? Drack nyligen Jack & Cola men hajade inte riktigt grejen. Smakade inget vidare och kändes bara lite rock'n roll.



Baileys. En isbit. POP!!!

2008-05-26 @ 20:25:11
Postat av: Jeanette





Direkt ur flaska ska de va. Rock ´n´roll påriktigt liksom.

2008-05-27 @ 10:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0