Täcketrassel

Så det var Julafton sen va det lite roligt där emellan och sen var det dags att fira nyår, början var en horibel morgon innan festen och tolvslaget då jag försökte färda mig själv hemmåt. Med vetskapen om att jag gav bort mina sista cigg om att de inte hade mitt märke när jag skulle köpa nya. Vilket fick leda till en promenad mot pendeln med äckliga cigg och vetskapen om att jag skulle bli 600 kr fattigare inom kort. Inställda tåg, när jag väl kommit hem så var min öl uppdrucken. Men som tur var så var lägenheten utrymd och det var tur det då det bara fanns plats för mig  och bara mig just då.

Det började bli senare och senare på kvällen och iförd min Cabaret outfit anländer jag osuget på festen som var ämnad för kvällen. Även om jag egentligen hellre just då hade velat vara på en annan fest. Efter ett par öl och första kicken absinth så började festen dra igång och jag kände behaget av att stanna mer och mer. Jag tror det var när vi var på väg ut i tredje rökpausen som ett par lustiga filurer dök upp. En Cowboy och en Pirat. Vad säger man... en lustig kombination, men varför inte. I senare eftertanke så kanske jag bör ha satt mig bredvid Cowboyen, men han kanske också var upptagen. Eller så är det bara så att jag dras till asholes för att jag inte vet bättre. Vilket inte riktigt är sant. Jag dras inte längre till asholes för samma problem jag haft tidigare. Eller åtminstånde tror ja inte det. Jag tror att det är av gammal vana.

Så iaf. Jag kysste piraten nångång efter tolv. Han såg plågad ut och jag fick senare reda på att han skulle... ja, gifta sig innom en kortare tid.

I really know how to pick them.

Så efter ja låtit honom bli hemskuffad av sin vän som höll koll på klockan genom att se hur mycket det var kvar i flaskan så dök en ny kille upp. Ingen annan än den femte beatels medlemmen. Han kan dock inte ha spelat gitarr då han sög på det och spillde rödvin över min söta väninnans vägg. Vi hånade honom ett tag och hans kompisar som dök upp från ingenstans. Han försökte envist att stöta på mig. Två timmar senare låg han och hånglade med en tjej på vardagsrumsgolvet och gick sedan envist tillbaka till att försöka stöta på mig. Jag blev trött på allt och började röra mig hemmåt. En halvtimmas väntan vid tuben, men en enastående början på det nya året.


Gårkvällen bestod av en långdragen trip till videobutiken där vi bestämmde oss för att ha en temakväll ifylld två filmer inspirerade av Jack The Ripper.

Mycket senare när klockan börjat närma sig två eller liknande så bestämmde jag mig för att sätta mig och titta på en annorlunda skräckis och försökte med nöd och näpe hålla min vän vaken. Vilket jag inte lyckades med. Kl kvart i tre vaknar hon upp.

" Scones!" säger hon. " Vet du hur man gör scones? Jag vill ha scones. Jag drömde om scones. Vill du ha?"

Så vi pausar filmen för att googla fram receptet på scones och hon försvinner in i köksdelen, medan jag kollar klart på den creepy filmen.

Lagom tills filmen är slut serveras jätte goda, nybakta scones och ett stort glas varmt rykande te och så inleder vi med att titta på ännu en film. Reno 911. 


Kommentarer
Postat av: Martin

Inte en dålig start på nya året, skönt att någon av oss hade det i alla fall :D

2008-01-07 @ 14:46:24
URL: http://kvadd.net/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0