Tack Fredrik

Läste om Fredrik Strage och hur han står utanför Sergel och Rigoletto för att ge pengarna tillbaka till missnöjda biobesökare då de gått och sett filmen Arn efter hans försnällade recenssion som han beklagar sig över inte hade hunnit sjunka in och faktumet att han då var stressad. Jag tycker bara att den är klockren och jag tackar Fredrik för de skratt jag fick under min förpestade dag. Verkligen en upplyftning

"På julafton hörde jag en röst i huvudet. Den tillhörde mitt samvete. "Du förtjänar inga julklappar", sa den. "Du gav den svenska medeltidsfilmen 'Arn' en trea i betyg när den förtjänade en tvåa. Du förleder folket. Hur kan du leva med dig själv?"

"Kritiker gör en pudel"

"Jag försökte intala mig själv att jag gjort en insats för svensk film, att "Arn"-producenten Johan Mardell haft rätt när han sagt att det var kritikernas skyldighet att skriva snällt om en film som kostat 210 miljoner: "Lyckas inte det här blir det svårt att göra stora satsningar framöver. Det borde vissa korkade recensenter begripa." Jag försökte också tänka på de bra scenerna i filmen: ökenstriderna, tvekampen mot Emund Ulvbane, Bibi Anderssons diaboliska abbedissa. Men ingenting hjälpte. "Arn" förtjänade inte en trea i betyg."

"Lyckligtvis finns det rakryggade kritiker att inspireras av när man känner sig som en filmbolagshora."

Det här och så mycket mer finns att läsa på den fina lilla länken. Ett måste.
Kände att det var emtremt roligt att se Fredrik vrida sig i om hur "Arn" var en bra film eller inte. Han verkar inte tyckt om den, men samtidigt så känns hela grejen ändå väldigt tvelig då han ändå säger att den "inte var så dålig".
Ja ja, hela grejen för mig är iaf inte om hurvida han tyckte att det var en bra film eller inte. Tyckte bara om sättet han lägger upp det på.



Kommentarer
Postat av: Martin

Bäst.

2008-01-16 @ 09:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0