Dagens ironi


Här kommer lite mer.. Citera mera. Mitt uttryckande av känslor som ingen ändå tar på allvar.
Ja känner mig som ett skämt, så varför inte skämta lite om det. Och passa på att lägga upp två fina bilder jag tog på bussen i helgen. Ja jag satt på en buss. Blev lite tvungen att åka hemifrån för att jag inte mådde så bra... eller inte. Error som med allt annat jag gör. Suck.
Inte för att det är någon som kommenterar något jag skriver, vilket lika gärna betyder att ja kan sluta skriva för att de inte är värt att läsa om ändå, men här kommer citaten. Så var så god. Får se om ja känner att det är lönt att lägga upp bilderna sen. Och NEJ! Jag tycker inte synd om mig själv. Ja tycker synd om er alla där ute som har massa människor och en familj runt omkring sig. Som får fira julen som ni vill och inte tvingas in i ett hörn. Som den på bilden ja tänkte skulle vara med.


Top tre favorit citat just nu. Eller sort of.
Den ena personen jag citerar kan vara ett återkommande objekt:

Grinchen

"Inviting me there - and on such short notice. Even if I wanted to go my schedule wouldn't allow it.
Four o'clock, wallow in self pity;
4:30, stare into the abyss;
5:00, solve world hunger, tell no one.
5:30, jazzercize.
6:30, dinner with me. I can't cancel that again.
7:00, wrestle with my self-loathing; I'm booked.
Of course, if I bump the loathing to 9 I could still be done in time to lay in bed, stare at the ceiling and slip slowly into madness. But what would I wear?


Bandits - Terry och Kate

"You're insane! "
"I'm unhappy! It's not the same thing."

"Desperate?"
"Yes."
"You don't know the meaning of the word.
Desperate is when you wake up in the morning and you wish you hadn't.
It's knowing that every time you get behind the wheel of a car you're only a tree away from ending the empty charade that your life has become! So don't talk to me about desperate!"

Och min all time favorite.

Richard från Caroline in the city


"Does this elevator go straight to Hell or do I switch in the lobby?"


"My life is like a Kafka novel."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0