ElakaJulpynt

245561-48



Under telefonkonversation med Limpan så påpekade jag att ja vill bli av med mitt elaka julpynt. Jag ifrågasatte vart jag kan göra av det egentligen.
Jag hade det i garderoben men där ville det inte stå. Attackerade mig varje gång jag gick in där. Så jag ställde det bakom en av köksstolarna. Nu attackerar den mina gäster istället.
Linn sa nåt i stil med suck suck suck och saker som jag redan provat.
Jag kanske bör ställa den på balkongen.
Det låter som en jätte bra ide.
Linda folie runt så att de håller till nästa år?.. Hm?. Om det åskar ute så måste det ju bli en sån där mikrovågsugn effekt.. eller?
Nej. Jag fattar inte.
När det blixtrar till när man kör folie i mikron, då bör det dra till sig åska om det är inlindat i folie.
Makes no sence. Och föresten så har ni säkert sån där åskledande manick som riktar blixten ner i gatan.
Det här måste vara det bästa samtalsämnet jag någonsin haft.

SMS konversation lite senare:

Linn: Sara kastade just en kontroll i mitt huvud. Undra om jag lindar in henne i aluminium om blixten slår ner i hennes huvud.

Jag: Du måste nog linda in huvet i folie innan blixten slår ner. Jag tror inte åskledare gäller för människohuvuden.

Synd!

Jag tror du missförstod. Blixten slår säkert ner i hennes huvud med folie eftersom hon inte är ett hus.

Men det skulle vara roligt, jag kan ta kort som du får ha på din blogg.

Deal. Behöver du folie?

Ja massa för hon har ju dreads, då blir ju huvudet massa stort?

Det blir som en julgran en stormig natt.

Åh do brinnande mänskig julgran.
Tänka sig så fint!
Men jag vill ha blid också!

Det blir en annan historia.

Den får du klura på för jag vill så höra den? Massa blod? Jag vill så träffa den där tjejen jag vill, ah tänk va porrigt!

To far.

Men snälla!

Sova sött.

Du med dröm vackra drömmar om mycket blod och svarta fåglar? Puss

Dom kallas korpar. Jag hör Tindersticks i bakgrunden. Sova. Pusss.

Kommentarer
Postat av: bruden

fjuff !

2008-04-28 @ 12:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0