Innan jag går hem för dagen.

Shit! Om jag får slut på saker att göra här på kontoret så kanske jag faktiskt måste ta och reda upp mitt skrivbord som börjar få overload på post-it lappar.

Hur ska det här gå egentligen?

Jag dricker min andra kaffe för idag som börjar bli besk för att jag va tvungen att gå ifrån och hjälpa till med paket.

Nu börjar jag förskjuta saker som måste göras för att inte behöva ta itu med dem som måste göras efter det. Jag tror jag har börjat hamna i någon skum förnekelse över att jag inte har något att göra.

Jag känner en kombination av att inte vilja gå från jobbet idag till att börja få skavsår i öronen av att behöva lyssna på Håkan. Varför vill någon lyssna på den skröliga skiten? Äntligen har jag börjat få lite kvalitets musik iaf till skillnad från all hip hop och så kallad R&B CRAP som jag varit tvungen att lyssna på tidigare.


Nu har jag gått över till att läsa diverse blogg inlägg i brist på fantasi av vad man kan göra när skrivbordets post-its attackerar än och allt man vill är att just nu bara sätta sig på Medusa och ta en öl och en cigg och givetvis hoppas på att det inte regnar.

Men denna kväll så måste jag först förbi och mata katten eftersom min kollega/gamla chef typ, har dragit sig till Malmö för att kolla på Satan Takes a Holliday som tydligen ska spela på Debban där. Hade låtit väldigt lockande att åka med, men jag bestämde mig för att vara kattvakt och bo helgen på söder istället och med eller utan övrigt sällskap så känns det faktiskt som jag valde rätt.


Ny problematik har uppstått på jobbet. Blondie sitter längst bort och hör knappt musiken som spelas tvärs över mig så att vi måste spela om alla låtar som hon tycker är bra. Vilket blev lagom tjatigt i längden så vi började med att höja istället. Men då blev problemet att telefonen ringer stup i kvarten och musiken måste stängas av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0