stretcha efter sex?

Trodde ni? Att jag.. Ha, eller ah.. hmm..
Aja,

Nu ska jag vara så där kulturellt tråkig som bara jag och många andra kan vara. Jag såg nämligen Cupling igår och bestämde mig för att i af försöka göra en topp fem lista av de bästa serierna. Givetvis är detta en av dem. Jag vet inte många serier som har gjort en vänner variant och varit så sjukt mycket bättre än den här. Eller så kanske jag har det. Något folk bör kolla in när det kommer är i för sig Carpoolers och Pushing daisies som inte nämns i följande.


Så följande är:

  1. Cupling
  2. Frasier
  3. Townies (och de kan hända att jag är den ända som vet vad det är och varför det är så kul.)
  4. Vita Huset
  5. Will & Grace

Inte för någon utav huvudkaraktärerna, som kan tråka ihjäl mig med deras försök till att vara överdrivet roliga och som dom, måste nämnas, sällan lyckas med. Will är snygg och kommer därför undan med det även om han spelar Gay. Men Grace, flammsig, what's up with the clothes, and the nose?! What's that about?

De oförglömliga som man bör ha baserat serien på är givetvis Karen och Jack.

Men det visste ni väl redan.

Jag måste säga att jag inte bara slängde in vita huset för att verka lite påläst och intresserad av vad som händer i världen. För det är jag inte. Jag känner att det tv programmet är roligare än vad folk ger det cred för. Det är ibland roligare än de flesta vänner avsnitt jag sett. Folk måste bara se förbi sin egen ignorans och ha lite distans till saker runt omkring sig. Världen blir så mycket roligare då.

Jag vet att jag kom på någon annan serie här någonstans som jag nu igen har glömt bort och som är bättre än någon av de på listan. Men efter som jag inte kan komma på den så får det se ut så här. Eller om det var en film kanske.


Topp fem bästa filmer är betydligt svårare. Främst för att jag knappt minns alla filmer jag sett. Om jag skulle försöka mig på en topp fem bästa filmer så skulle listan se ut ungefär så här:


  1. Stranger then fiction
  2. Running with Scissors
  3. Velvet Goldmine
  4. High Fidelity
  5. Mångalen ( Jag var tvungen, av egna personliga skäl)

Kanske. Egentligen vill jag slänga in Fight Club, Fear and loathing in Las Vegas, Snatch, Sex lektioner i kärlek, Girl Interrupted, Ute eller inte som säkerligen har det bästa manuset genom tiderna. En personlig favorit som ingen skulle hålla med mig om för övertydliga anledningar är Queen of the Damnd. Älskar den filmen. Och en film nästan ingen har sett är 200 cigaretts. Jag har så många favoritfilmer att det är omöjligt egentligen att göra en topp fem lista. Egentligen är det omöjligt hur som helst på säkert något, men det känns ibland lite tvunget. Jag vill bara nämna även Wallace and Gromit, Natural Born Killers och A love song for bobby long. Mean Girls, Typ allt med Sandra Bullock och Meg Ryan, Kevin Spacey, Alan Rickman, Helena Bonham Carter och Jhonny Depp. Det är omöjligt att få med allt.

Ännu en som jag tycker att hela världen underskattar, men uppenbarligen ingen annan är Nicolas Cage. Jag vet att alla tycker att han ser helt efter ut etc. säkerligen bra anledningar. Men det finns inget bättre än en bra Cage rulle och jag vet att jag ljuger nu efter som det finns så många bättre filmer som jag inte ens skulle kunna räkna på händerna för att dom e så pass många. Men jag gillar verkligen "Bringing out the dead", "Gone in 60 sec" "Änglarnas stad" Etc. De är grymt bra filmer och jag älskar när han spelar lite crazy, vilket i för sig sällan händer, men han är så bra på det så att ibland undrar jag om han sparar på det för att vi i publiken verkligen ska uppskatta detta när det väl händer. Eller så är det bara jag, men det kan jag ändå på något sätt leva med.


Topp fem är slut för den här veckan och på måndag är vi tillbaka med en helt ny fräsch lista av topp fem av kändisar man helst skulle vilja träffa.

I know, it's dull, but still, this is the shit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0