Datageni...Jag?! Va!?

Eftersom jag inte kan hitta något annat roligt att skriva om just för tillfället som är nu. Så drar jag upp en gammal mail konversation som uppstod mellan mig och en kollega då jag skulle installera ett program på datorn.


Jag:
Nu har jag hittat. Ska jag spara ner eller bara köra den?

Kan du komma och hjälpa mig?



Kollega:
Testa själv en gång datorn kommer inte att explodera... roppa på mig endast om det inte går... det är nyttigt för dig tro mig ;)

Jag:

Jag tror dig inte.
Tror du inte att jag nu är mer nervös en någonsin nu, för att göra något fel. Jag crasha lixom datorn igår..

Okej. Men säg bara om jag ska spara ner eller bara köra programmet så provar jag. Känner mig lite orolig när det kommer pop upp rutor som varnar.


Kollega:
Chooooose själv!!!!..... inget kan hända


Det här är delen då jag med ögonen ihopklämda i en skrynklig min och svetten rinnande ned för pannan av nervositeten klickar på en av de två alternativen. och det sa inte poff.


Jag:
Cool. Nu har jag två ikoner på skrivbordet som inte funkar.

Kollega:

Hahaa bra lös båda problemen =)



Det här är delen då jag ringer till supporten för att fråga hur det kommer sig att inget fungerar fast än jag tydligen fick ned programmen på datorn.


Jag:

Han satte mig på att lyssna på hiss musik. Tror jag ska kräkas ;p

Kollega:
Fågeldansen ?

Jag:
I wish.

Snarare I´m gonna throw you of a building and you will die. Haha

Och det är musiken som skulle ha varit på vägen ned.



Jag fick aldrig något egentligen svar på detta. Och hur det egentligen gick med programmet som jag försökte ladda ned förtäljer egentligen inte historien. Men eftersom jag fortfarande har jobbet kvar så kan vi ju gissa på att det förmodligen gick ganska bra tillslut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0