Förortskonst

image2


Så här kan det se ut när man är på väg hem från krogen ibland. Försämrad syn i mörker e väl lite så det är antar jag. Men jag va inte blind den här kvällen som vi kom hem från puben.
Jag och två polare till mig börjar närma oss hemmåt och dom ropar till av förtjusning för det står en cykel lutad mot en lyktstolpe. Kommentaren lyder något i stil med. "Lustigt ställe att parkera cykeln på." Den andra; "Perfekt! Vi tar cykeln hem, as bra, kom!"
Vi börjar närma oss lyktstolpen och inser att den här cykeln går inte att rubba från sin plats. Någon ställde den där med ett syfte. Vilket är jag fortfarande lite klurig över. Men jag är säker på att det fans något. Så här såg det väl ut när vi gick i farsination vidare hemmåt utan cykeln och de båda polarna var lite halvbesvikna över att de inte fick ta sig fortare och vingligare frammåt hem.

image3

Ja, någon eller några snarare skulle jag tro. Drar, vad jag senare fick reda på är ett gamalt skämt, cyklar över lyktstolpar. Nu såg jag här om dagen att två av dem är borta, men det har tillkommit en ny längre bort i parken.
Jag vet som sagt fortfarande inte riktigt syftet med detta. Men jag tycker att det är farsinerande att någon går igenom så mycket slit. Jag undrar över hur de fick bort cyklarna och tycker att det är lite av en synd då de gav en trevlig historia till området och deckorerade parken väldigt konstnärligt.
Jag har en teori om att detta måste ha startats av någon som var väldigt trött på att få sin cykel snodd hela tiden och för att bevisa sig vara klyftig så gjorde han saken klar, att denna cykel gick minsan inte att stjäla.


image5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0