La Bella Luna

Igår tittade jag på en av mina favorit filmer.

Den är med på min topp lista just för att den är så överdramatiserad och underbar på just det där lite överdrivna sättet.
Den är mysig. Den handlar om familj och kärlek och hur man tar vissa saker för givet eller bara nöjer sig istället för att sträva efter det där lilla extra.

Sen kan man ju inte låta bli att bli förtjust i den Italienska känslan som ligger i filmen. Där de två familjerna det handlar om båda är Italienare och man får en insyn på en annan sorts kulturell känsla där man bor med sin familj och där det inte är konstigt. Vare sig man trivs tillsammans eller inte så har man alltid varandra till hands. Det är något jag avundar hur dom får det att funka på det sättet. För de ser så mysigt ut på något sätt.



Här är Loretta med sin mor Rose innan hon ringer upp sin Festmans bror för att buda in honom på bröllopet.

När hon ringer upp brodern säger han kort att de som har gjorts orätt inte kan göras rätt och slänger på luren i örat på henne. "Animal! What an animal" skriker hon och beger sig till bageriet där brodern jobbar för att prata med honom.



Här gör Nicolas Cage en överdramatisk pretentiös scen om hur han förlorade sin hand för att hans broder fick honom att se åt fel håll.
"I lost my hand! I lost my bride! Johnny has his hand, Johnny has his bride!"

Ja måste ändå avundas Cher i sin roll som Loretta hur hon uttrycker sig i många fall.
Alla är dom väldigt uttrycksfulla och det är något som är ganska häftigt att se.



Givetvis blir Ronny (Nicolas Cage) tokig i Loretta och kan inte släppa henne, i vilket han även börjar bli väldigt lusig men söt.

Ett ord ja verkligen gillar som Modern Rose använder sig av är "Lovebite". Det låter så mycket mysigare än ordet vi använder oss utav.



(Givetvis har jag då lånat dessa bilder.)

Så trotts att denna film är relativt B så har den tagit sig in hos mig och blivit något av en favorit.

Även ni har säkerligen sånna filmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0