Doften av jordgubbar på morgonen



I morse när jag klev ut på det lilla torget vid slussen så stod de och packade upp frukt. 
Det är helt underbart att gå förbi där och på morgonen känna doften av jordgubbar och färsk frukt.
Kanske skulle ta och köpa lite Biggaråer till ikväll. Mums. Det är så himla gott.
Får se om ja hinner med det bara. Blir lite stressigt kanske.
Men jag älskar verkligen Biggaråer och ja hittade en söt liten passande bild till hur ja känner för dem. Mums!


Sen ska ja hem hitta telefonen som jag glömde i morse. Tror ja vet vart den ligger någonstans. Sen hitta badkläder och så iväg till Alvik.
Det ska bli riktigt mysigt.
Jag badar typ aldrig. Vilket är anledningen till att ja har så dålig koll på mina badkläder. Har en massa. Det vet jag. Hoppas bara inte alla är nedpackade på ett och samma ställe. Skidbagen. Som står och dammar i nåt förråd sen ja slutat åka för ca fem år sen nu. Lite sad är det. Men det blir så ibland.

Gamla intressen dör och sen kommer suget tillbaka igen. Det har det gjort lite på senaste. Men ja tänker bara på hur bökigt det är att hålla på med. Bensindunk, krångla sig i en våtdräckt (i för sig så är kortdräkter ingen match, men långa sådana är ju ett helsike att komma i ibland.) Det är inte som dina avrege Cheep Monday Jeans inte.
Konka på skidbag, fixa med lina och såpa och värma upp.
Av någon anledning så känns det inte så tilltalande när man tänker på allt sånt.
Men att åka och bada ikväll känns rätt tilltalande. Fast läskigt. Hoppas jag inte ångrar mig när ja doppat stortån bara.
Ja har ju tvättat mig i havet när ja har varit på landet, men de är ju inte riktigt samma sak. Där kunde man ju vada i, det tror ja inte att man kan på det här stället. Det är bara en brygga och sen vatten.
Aja, får återkomma.
Ledsen att jag har varit kass på att uppdatera lite här. Men de är i af kul att se att ni är så pass många som läser.

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Hej! Jag minns inte om jag svarat till dig innan men jag kör ändå. Blommorna (från hatten) kommer från erikshjälpen från gamla ljusmaschetter. De brukar finnas på second hand affärer! Lycka till och hatten vill jag hemskt gärna se!

2009-07-04 @ 17:03:12
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0