Plötsligt försvann det.

Okej, mina tankar sprudlade nyss med saker att skriva om, men så fort jag fick upp fliken skapa så glömde jag bort allt.

Jag behöver lite kreativ stimulans känner jag. Återkommer efter rökpaus.

......................................................................................>











<......................................................................................

Nu så.

Mycket saker som har gjorts på kortare tiden.
Umgåtts mycket med Kusiner från olika håll.

Undvikit alkoholen duktigt. Efter senaste bravaderna som kunde ha slutat mer ångestfaldigt än vad det lyckligtvis gjorde så har jag valt att gå in på det lugna alkoholfria livet lite mer seriöst den här gången. Jag har lätt att slänga i mig en öl och då är det ingen hejd, utan då kan jag fortsätta resten av kvällen tills jag är kalas och på väg hem. Sen blir jag även öppen för mer förslag av någon anledning. Som jag inte riktigt lyckats klura ut om de är bra eller dåligt. Jag känner att jag upplevt en hel del kaotiska saker nu. Skulle vilja lugna ner lite och hitta någon skön balans i livet.

Som sist pratade jag till exempelt om att resa. Vet inte varför men jag ser mig själv sitta på nå Café i nån stad i Italien/Frankrike eller England kanske. Känns som att det skulle kunna vara något. Sitta och skriva, teckna eller måla.


Lite tråkigt måste jag säga att det är att inte kunna dricka. Men ett hett tips när man vill ha en alkoholfri kväll men ändå gå ut och se en spelning är alkohofria drinkar. Man kan ju tyvärr även stöta på den dåliga sorten som bara är en salig blandning juice vilket ibland kan vara lite tråkigt.

Men jag tänkte rekommendera några ställen där jag vet att de är goda iaf och jag kan även återkomma med fler om någon skulle vara intresserad.

Både Debaser Slussen och Medis har faktiskt en del jätte goda alkoholfria drikar. Det positiva med det hela är att det är så billigt. Allt beror ju lite på vem som blandar dem tyvärr, så man kan ju aldrig vara helt säker på vad man får. Men jag gillar surt och fruktigt så de brukar jag alltid säga till dom i baren och de brukar oftast funka jätte bra.

Landet vid Telefonplan - på nedre planet brukar även dom blanda riktigt goda drinkar.
Beroende på vem som står där uppe så kanske även det kan funka, men eftersom dom mesta dels serverar öl där så kan man aldrig vara helt säker.

KGB på Malmskillnadsgatan har även jätte goda alkoholfria drinkar.

Om man vill ha en vanlig riktigt god drink så kan jag varmt rekommendera Vampire Lounge. Dom gör säkert även bra alkoholfria, men det har jag inte hunnit testa.

Jag har även en del andra ställen som jag tänkt prova. Det var tillexempel jätte länge sen jag var på Snotty och Indigo så någon dag så tänkte jag ta en vända där och se om dom har nå kul att erbjuda.
Underbara bar är även trevligt och där har jag heller inte hunnit se efter.

Jag får återkomma efter  jag provat fler ställen.
Nu ska jag gå och kolla på film. Har tema fransk film ikväll.


Kommentarer
Postat av: bigred

Jag har pratat med Pija om bokklubbsmöte 24/25 och hon verkade helt på, hon hade t.o.m skickat ett mejl på facebook där hon fråga när nästa möte blir av :)

2009-01-07 @ 21:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0