Onödigt tänkande

Jag känner mig ignorerad och i sido kastad av folk ja verkligen bör bry mig mindre om. Antar att det av gammal vana förföljer mig att alltid vara den som hör av mig till de som inte hör av sig till mig. Men ja ska försöka se till att bli bättre på det där.


Jag sover i en säng som är halvt bäddad och det ända som, av någon underlig anledning, stör mig med det är att ja bör ta upp hela sängen. Men ja ligger som vanligt ihopkrupen till en liten boll när ja sover, med min värmekudde på fötterna.


Jag bör snart bege mig till vänner för att sedan fortsätta ut på krogen. Inte för att jag egentligen vet vad jag gör där. Men det är ju jätte trevligt att gå på spelning iaf.


Lägenheten börjar verkligen ta sig. Jag har fått upp gardiner. Köpt en jätte billig, jätte fin matta, har en korg på köksbordet som står på en röd och vit rutig duk. Det börjar verkligen lika något kan man säga. Det ända som besvärar mig är att ingen mer kan få uppskatta detta. Sitta med vännerna i vardagsrummet hade varit jätte trevligt nu när det är så fint och golvet är nyskurat och disken är diskad. Men jag antar att det får bli en annan helg. Jag har ju faktiskt inte varit hos dom sen de flyttade heller och de var ju ännu längre sen.


Imorgon är det bokklubb och diskussions boken är Flyga Drake. Ser jätte mycket fram emot det. Ska bli jätte trevligt att få höra allas åsikter och jag är jätte nyfiken på nästa bokklubbs val.


Kommentarer
Postat av: anne

Idag träffade jag av en tillfällighet en fd kompis som jag slutade höra av mig till när jag märkte att vår relation handlade bara om henne. Jag tror inte hon någonsin fattade vad som hände, men jag tyckte inte det var kul längre. Inte helt uteslutet att hon såg mig som sin mamma (jag är 8 år äldre), men det räckte inte som förklaring...

2009-01-24 @ 18:43:58
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: E

Ser fram emot att sitta i ditt fina vardagsrum och dricka lapsang snart gumman. Hade ni kul på debban igår? Själv träffade jag en gammal vän som jag slutat höra av mig till eftersom hon aldrig hörde av sig till mig, men igår bjöd hon på middag och det var jättekul att se henne igen. Ibland kan människor faktiskt förvåna en.

2009-01-25 @ 12:08:05
Postat av: Jeanette

Oh, kommentarer. Så trevligt! :D



Anne- Alltid trevligt att folk skriver här iaf. Det är högst uppskattat :D

Ibland kanske man tyvärr måste vara tydligare. Och det är oftast mycket skönare när man har konfronterat och tagit hand om något man mått dåligt över. Det blir en sån lättnad. Om man bara låter det va så kan det lätt bli en börda ändå. :/

Hoppas det går bra iaf :)



Em- Du är alltid välkommen att dricka te hos mig. Och jag kommer att ha sjukt mycket att läsa nu under närmre tid så om du behöver ett lässällskap och en kopp te så är det bara höra av dig. Jag kan vara tyst som en liten mus när jag anstränger mig :D



2009-01-26 @ 17:27:24
URL: http://triplesec.blogg.se/
Postat av: E

Det tror jag så mycket jag vill på...;)

2009-01-29 @ 15:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0