HallÅ!

Waow! Har jag en blogg?!


Ja vet! De var sjukt länge sen jag egnade någon som helst tid till att gå in och uppdatera här och hur trist känns det inte att skriva ett sånt här inlägg då. Men jag har inget internet ... igen. Jag känner heller inte att ja bör skaffa internet eftersom de har fått mig att börja läsa mer igen och ja tittar på en och annan film ibland som jag hyr från videobutiken på folkkunga gatan som bara älskar faktumet att ja kommer dit och terroristerar dom minst en gång i veckan. Haha.

Så nu har vi officiellt dragit igång med bokklubben och redan haft vårt andra möte och ett tredje är inbokat.

Men för någon helg sen så var det första mötet då verkligen alla var med. Det var, super mysigt.

Vi var hemma hos Pija som bjöd på någon lins röra med ris som var förvånansvärt gott. Tyckte jag iaf.

http://www.calamityphysics.com/main.htm

 Det svenska omslaget.

 Alternativa omlag som även dom var coola. Men de på orginalspråk.


Boken som diskuterades var "Fördjupande studier i Katastroffysik".

Jag tycker att boken var bra. Men vi alla hade våra små saker som resulterade i omdiskuterande och även några fördjupande diskussioner kring vissa av karaktärerna som kändes överflödiga.
Det går inte ens att förklara hur roligt det såg ut när Big Red och Pija sköt över till varandra vems teori som var bäst och Pija efter en stund gick med på att hennes var nog bättre ändå. Ni är underbara helt enkelt.
Jag tackar, om så långt i efterhand, Pija för en super trevlig kväll och en hel del intressanta diskussioner som den här gången handlade mer om boken än sist.
Jag tyckte att i samtalsväg så var det ett strålande bokval och hade hoppats att fler höll med om det. Men alla har vi olika smak.

Jag minns inte riktigt om de här var en bok som vi rekommenderar vidare eller inte. De beror ju givetvis på person. Men hon var inget vidare på att knyta ihop de i slutet så ni som inte gillar att det hänger lösa trådar kring saker ska nog undvika att läsa den.
Det var dock just för att hon lät så mycket bli osagt som ja tyckte att det var intressant att prata kring den.


Jag ser iaf jätte mycket fram till nästa bokklubbsmöte som är snart. Och är jätte nyfiken på nästa bokval som är Wurpiz.
Deckare? Jane Austen?
Till nästa möte ska vi ha läst "Alkemisten". Jag är klar! Yeay!

Nu håller ja på att läsa klart slattarna på böcker som jag påbörjat och inte har kunnat avsluta av olika anledningar.
Och jag hör Big Reds fniss i huvudet över min kommentar kring det här. Men alla är vi inte lika snabba på att läsa.

Runt påsken blir det knytis och pyssel med kusinerna på fredagen, .... huh. Har inget annat planerat. En kompis kommer upp till stockholm och hälsar på vilket ska bli trevligt. Har försökt ta ledigt, men vi får se hur många det är som jobbar på torsdag om det går igenom.

Trevlig Påsk då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0