Vantar och mössa

Ingen morgon är den andra lik.

Igår när jag åkte till jobbet så var det isande kallt på väg till tåget.

Jag avnjöt min cigg på perrongen innan tåget kom och när jag promenerade gången till tunnelbanan på centralstationen så var doften som en våg av nybryggt kaffe och fika bröd.

Det var en helt underbar känsla att promenera i på morgonen. Finns det egentligen något som är bättre än doften av nybryggt kaffe på morgonen. Jag tror inte de är mycket.

Jag fortsätter genom den tjocka folkmängden, och för en gång skull brydde jag mig inte så mycket om hur överväldigande det brukar kännas med alla människor åt alla håll.

Jag tycker det är så trevligt att känna dofter på morgonen då det händer så sällan och eftersom en del av mitt luktsinne är förstört.


Jag orkar inte prata jobb, det är inte på något sätt intressant förutom att jag har börjat göra andras uppgifter för att hålla mig något stimulerad och inte somna.


Idag när jag var på väg till jobbet så var tåget försenat och jag såg en upp och ned vänd cykel utanför McDonalds. Så lite abstrakt kan man nog säga.

Imorgon har jag bett en kollega ringa mig ungefär klockan 06:00 eller något sånt när hon är på väg till bussen. Och då bad jag henne ringa mig och bestämt säga nåt i stil med:

"Kom igen! Kom igen! Upp med dig din slömas! Jag    vill    höra    vattnet    rinna!"


Vi brukade göra så på gymnasiet ibland när någon försovit sig. För att man ska höra vattnet rinna så måste man gå upp och sätta på nån kran och då är det mindre chans för personen att gå tillbaka till sängen och lägga sig igen.

Jag vet inte vad det är för fel på mig, men min säng har blivit lite för skön på mornarna på senaste. Det är inte bra för mig.

Nu ska jag hem och läsa 100sidor. Mitt mål för idag.


Att bero på mål så har jag satt upp en liten lista för det, då jag har tydliga karaktärsdrag för bristande motivation, vilket jag till för ett tag sen såg som charmigt. Nu börjar jag bli orolig för mig själv. Eller inte så mycket mål som intresse områden som jag vill utveckla lite.


1. Så, jag köpte ju en Gitarr på semestern som jag vill lära mig spela på. Ser dock just nu ut som att jag får ta och hitta mig en annan "lärare" då min vän verkar väldigt upptagen just nu. Vet inte vem det skulle vara dock, känner tydligen inte så många som kan spela gitarr. Inte som kan visa mig iaf.


2. Jag har även som mål att lära mig spela biljard bättre. Vet inte hur det ska gå till då jag inte har någon att spela med. Men jag har funderat på det lite och ni vet hur man brukar ragga för att få sex, jag kan ju erbjuda en vända i biljard istället. Visserligen är det lite dyrare och inte lika gossigt, men det kan ju vara skoj.


3. Att lära mig ett nytt språk tror jag skulle vara intressant. Och jag tror att Italienska är vad jag dras mest till just nu. Funderade över franska ett tag. Men det kändes inte riktigt rätt.


4. Sen har vi ju även bokklubben som jag hoppas på kommer att utvecklas något så småningom. Vet inte riktigt hur. Men till en viss del så brukar ju saker sköta sig själva.



Det ska bli intressant att vakna imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0