Filmbål två

Jupp, jag bränner ScarFace





Så var det dags igen.
Jag har under helgen lyckats insjukna med feber så jag har hyrt en del film.
Och det här är en stor varning till dom som inte sett den och tyckte att den var bra, vilket jag verkligen inte kan förstå mig på och det är målgruppen killar.
 Även killar jag aldrig skulle tro gilla det här påstår sig gilla det här. Jag anser det vara en lögn!

Jag tar tunnelbanan till Slussen på lördagen och promenerade lite till videobutiken för att lämna tillbaka dessa något kassa filmer jag hyrde när jag var sjuk och tyvärr hyra något som var ännu sämre. Det finns inte någon som jag kan tänka mig rekommendera ScarFace till.
Den här hamnar på top 5 sämsta filmer jag sett. Och hittills på den listan vad jag kan minnas ligger;


Eldfödd 2

Dungens and Dragons

ScarFace

Roxy


Med det här vill jag säga att jag vill inte sitta och sucka under filmens gång och känna att jag måste fortsätta titta bara ifall att det kanske kommer något som gjort filmen värd att se. Jag bröt till och med min 20 min gräns bara för att ge den en ärlig chans.
Det kanske är något jag missade.
Men det var inget som jag kunde ha "missat" genom att inte sett den här filmen.

Första timmen och 30 min gjorde mig något konstant illamående och satte igång någon sorts kräkreflex jag inte visste att jag hade.
Den nästa halvtimmen satt jag och suckade, rent uttråkad och den halvtimmen kändes betydligt längre än den var. Sen stängde jag av. Ja, jag stängde av den innan den var slut.
Give me a break!
Det var 2 h 44 min Smärta i mitt fysiska välmående, i mitt psykiska välmående och jag kände även att mitt tanke vokabulär försämrades efter var minut av filmen jag pinade mig igenom.

Jag har sätt mycket skräp i mina dagar, men det här måste ha toppat listorna bland det värsta, och att det seriöst får kallas en klassiker anser jag som oförskämt.
Och idag måste jag gå tillbaka till videobutiken och på ett vänligt sätt säga att jag inte alls tyckte att den var bra.

Hur ska jag kunna göra det på ett bra sätt när jag sist oförskämt förolämpade stackarens filmsmak när han bara försökte vara snäll. Och det kan hända att det inte var första gången.
Jag är inte alltid så bra med ord...

Tyvärr kan jag verkligen inte, när det kommer till film, inte, inte säga vad jag tycker.

Det är som filmatisk okontrollerad verbalisk spya. Jag tror inte ens det egentligen finns ett ord för det.
Det skulle vara som när Fredrik Strage satte en trea på Arn och sen tog tillbaka det och gav en tvåa den pga dåligt samvete.

Jag skulle ljuga för mig själv och folk runt om kring mig och det skulle inte kännas rätt.

Den här får massor med döskallar. Jag skulle helst slippa höra att sånt klassas som sevärdigheter.
Men jag gillar mysiga filmer. Och med mysigt så tänker jag inte på någon som hängs upp över ett badkar och blir sönder sågad (motorsåg).

Jag hoppas ni förstår att jag inte är så pretentiös när det gäller det här som det kanske låter eller att jag kanske faktiskt är det men att tanken är att ni ändå ska se någon form av ironi och sanning från min synvinkel i det hela. Om inte så ger jag upp på er.
 
Kommentera gärna angående inlägget. Jag tycker bara att det är intressant. Eller om ni har BRA filmtips.


Kommentarer
Postat av: peter

Strage stod utanför bion och delade ut gratisbiljetter. Det var hans dåliga samvete. Inte det sänkta betyget.



Själv tycker jag Scarface var helt okay. Det beror nog på att jag är så extremt grov och manlig och därmed dregglade över all kvinnosyn och skottlossning i filmen.

2008-09-02 @ 18:33:44
Postat av: Jeanette

Den var förnedrande och osmaklig. Take it back or I´ll lose my respect for you.

2008-09-02 @ 18:36:42
Postat av: peter

Ta filmen för vad den är. En produkt av en svunnen tid (hoppas vi).



Står dock fast vid att kvinnor skall stå vid spisen och att det är jättekul att skjuta med kalashnikov.

2008-09-02 @ 18:40:16
Postat av: Jeanette

Dagens uttryck och slut citerat på vad jag tyckte om den här filmen;



den var så dålig att jag var tvungen att stänga av den för att den höll på att förstöra mina öron och äta upp mina hjärnceller.



Slut citerat.

2008-09-02 @ 18:54:33
Postat av: bruden

Spontan tanke när jag läser vad du skriver :

Jag saknar dig

2008-09-07 @ 20:45:34
Postat av: Josefine

har fan aldrig sett scarface, ajabaja, måste se!

2008-09-08 @ 12:10:11
URL: http://juisy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0