Börja måla

Så, i helgen har jag inte bara spenderat nästan 1000kr på artsupply´s som ja förmodligen aldrig kommer att använda.
Ja var även i Kallhäll och hälsade på.
TwiceMe spelade på Eagle och jag har svårt för att inte säga att sångaren inte skulle lida något av lite hybris.
Men det är helt okej. Tyvärr låter det då inte lika bra som det gjorde när han spelade Coverlåtar helt själv för ca 5 år sen och det är ju tråkigt att behöva bevittna att inte mycket mer än ett band har bildats när jag iaf anser att han kunde gjort något bättre själv. Men jag förstår.

Så jag försökte prata med folk ja kom dit för att träffa:

  (Bilden är lånad från frökens facebook)

Sen råkade även jag hamna på bild. Halp!



Efter en del omöjligt konverserande åkte jag hem.

På lördagen stod jag envist i kön till Debaser Medis för att se Pluxus. Det var inte lika bra som jag minndes att det skulle vara och det verkade ingen annan tycka heller underligt nog. Själv hade jag bara sett dom en gång tidigare, så ja tyckte väl att just det var lite tråkigt efter en timmes köande, jätte kallt. Brrr!
Men jag träffade två filurare i kön och det visade sig att den ena var en kollega till mig som ja inte sett tidigare.
Inte såå konstigt eftersom det jobbar otroligt mycket folk på det här stället. Men iaf. Får se om ja träffar på honom någon gång.
Åkte hem relativt tidigt till en trevligt lagom kall säng som väntade. På söndagen sov jag mest och kollade på Valley of the dolls som är en underlig film från 67´

  

Inget jag rekomenderar för vem som helst kanske och ja kan inte tänka mig att mer än tjejer skulle tänkas relatera till den här filmen på något sätt. Det var knappt så att jag kunde, men jag gillar gamla filmer så vad kan jag säga.
Den var väl ändå relativt vackert filmad. Lite smårolig. Extremt överdramatiserad skådis i rollen Neely, men så skulle det ju liksom vara på den tiden ändå.
Ja har även uppföljaren på vänt hemma. Får se om jag följer upp det här. Det är ändå en svår film att få tag på känns det som.

Och nu är jag tillbaka på jobbet igen. Och den här veckan ska jag hyra Be kind Rewind.
Förra veckan blev det Juno i brist på den. Vilket faktsikt är en film jag varmt rekomenderar för de få som inte skulle ha sett den. Jätte mysig, skrattgo (jag kunde knappt sluta iaf). En film man kan se många gånger.

  Se den igen. Ellen Page bör ha fått en Oscar för den här. Jag minns inte ens hon som fick den och jag sitter ändå uppe och kollar på sånt.

Kommentarer
Postat av: peter

Tänkte begära en recension av Pluxus men antar att det inte längre är nödvändigt.



De låtar hyfsat bra på skiva, iaf?



Du ser extremt fransk och noir ut på bilden. Fast killen bredvid förstör intrycket lite. Sparka honom på smalbenet nästa gång.

2008-10-06 @ 19:26:25
Postat av: Jeanette

Du är så stavligt otrevlig. :p



Han är ju Engelsman. Man måste ju samla kulturerna på samma ställe. Min andra kompis på ena bilden där ser ut som än ouptäckt Cate Blanchett. Eh, dom påminner om varann på ett lite annolunda sätt. Lite coolt.

2008-10-08 @ 13:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0