Twilight

Nu börjar jag känna mig mer motiverad till att skriva. Det är jobbigt om man inte kommer på något och det bara kliar i fingrarna. Det är vanligtvis i sånna tillfällen jag går och röker i för sig.



Jo, jag var på Twilight den 20:de November. Med mina tre kusiner.

Vi åkte bussen till Heron City för att se förhandsvisningen av Twilight.

Klockan var sent på kvällen och vi gick runt i köpcentrumet innan filmen började.

Köpte biljetter.

Tog en cigg.

Handlade godis.

Åt lite mat.

Tog en till cigg.

Köpte bacon chips och Slushies.

Tyvärr så fanns det bara i smakerna Cola och Fanta, nästa gång ska jag ha Blå och så ska vi ta massor med Pose bilder tillsammans och leva lyckliga i alla våra dagar.


Men iaf. Wurpan gick runt och oroade sig över kidsen som skulle sitta med under filmen var av alla utom mitt sällskap var 15 åriga brudar. Det här var värre än en Backstreet boys konsert.

Vi kommer in. Sätter oss.

Knaper knaper.. Sluuuurp. Ha ha hihi ho ho.

Reklamen börjar. Trist. Film trailers visas.

Någon underlig svensk film om killar i konstsimning.

Den verkade som en rätt rolig film med vuxenhumor, en sån där film jag aldrig kommer att se.

Sen var det en trailer för ännu en film där världen går under. Jag trodde hela det jippot var över när dom började göra filmer om Korstågen/Kung Arthur etc. Men nej nej, de kom tillbaka.

Det här är en film med Keanu Reeves. Jag vet Apgarv. Var inte Finding Neo tillräckligt underhållande?

När jag börjar as garva är in zoomningen på honom när han sitter i en lögndetektor test och de här bara råkar vara dialogen:


"
I'm going to ask you a series of control questions. Are you currently in a seated position?"

K-"Yes."

" Are you human?"

K-" My body is."

"Do you feel pain?"

K-"My Body does."

"Are you aware of an impending attack on the planet earth?"

K-"You should let me go."


Jag vet att han förmodligen skulle spela nån weird liten Ailen som en modärnare variant av ET i en film med mer specialeffekter än att få en cykel att flyga, men det var ändå Hilarious!
För er som inte har samma humor kring den här skådisen så ber jag om ursäkt. Jag kan inte förklara det om ni inte redan förstår. Men jag är säker på att ni kan klura ut det själva om ni i huvudet går igenom hans tidigare filmer och spelar upp de "olika" minspelen i huvudet.

It´s All The Same.

Det är inte bara de, men de räcker enligt mig.


Okej, så filmen börjar.

"AAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh!"

Förtext.

Twilight texten uppenbarar sig över den stora bioduken.

"AAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhHHHHHH!"

Filmen börjar så småningom. Enligt mig så är det mycket med huset och omgivningen i hennes hemma miljö som inte stämmer enligt hur jag föreställt mig det vilket var lite irriterande, men man vande sig snabbt. Hon börjar skolan och Vampyrerna skymtas.

"AAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh!"

Wurpiz - " OH, SHUT THE F*** UP!"

"AAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaAAAAAAAAAAaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh!"

En av karaktärerna det handlar om. Edward pratar för första gången i filmen. Det har gått ca fem minuter eller så.

"AAAAAAAAAaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!"

SlashDuck (Me), Wurpiz och BigRed vänder sig om för att se på de skrikande teensen. ML.

Och så höll det ungefär på nästan hela filmen. Det lugnade ner sig varje gång tills varje gång nya karaktärer kom in i filmen då det var en massa skrik stön eller buh.

Sen fick jag ett panikskratt anfall när Indianerna kom in i filmen första gången och BigRed säger:
"Hey-How-Are-You-Hey-How-Are-You"
När eftertexterna kom upp var det samma sak med skrikande och Wooohande. Och så var det tydligen någon snyftig sen någonstans vid slutet för det var någon tjej som snörvlade något fruktansvärt samtidigt som hon gnyl.

"Oh my god...SNYFT oh...SNÖRVEL, men men.. GNYL!"


The END och vi lämnade filmsalen efter att ha stirrat ut alla Kidsen på sin väg ut. Sen gick vi förbi en Tomte stol. En sån där som Bad Santa satt i. Så jag och BigRed var tvugna att ta en gemensam pose till ett julkort utan kamera.
Nästa gång kanske.

Väl nere vid dörren hjälpte vi Wurpan rulla ihop en poster som hade slitits ner.

Sen var det bara stå och power röka i en halvtimme tills skjutsen kom.

Jag säger nog att den går att se. Men var berädd på att skratta lite för den är inte läskig.
Jag vet att den är från 15, men det säger inte så mycket i just den här frågan.
Det här är inte en total sågning. Det bör vara det, men eftersom jag lämnade biosalongen med ett gott skratt så anser jag att dom iaf lyckades med någonting. Även om det inte var vad jag väntat mig och även om jag och mina tre kusiner var de ända som skrattade på alla ställen ingen annan gjorde det.
Folk har så dålig humor. Eller så är vi hemska, vad vet jag. Men se den hemma isf. Specialeffekterna är larviga, Sminkningen är hemsk på bioduken, tror bara den skulle komma undan på hemmatv. Om man inte har sån där enorm förstås. Sen kan jag inte stå för vad det är för publik i biosalongen om det är respektabla människor som nöjer sig med ett gott skratt eller om de är folk som sitter och skriker som om det vorre ett pojkband som gick av och på scenen hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Twilight fantast #1

AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH........



2008-12-25 @ 16:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0