Republik dag1

Innan jag mötte upp Prästdotter:

  (Dom var grymt bra)

Helgen har varit kort sagt inte mer underlig än vanligt.

På fredagen var jag och prästdotter på väg till republik för att sitta och dricka lite öl i solskenet. När vi kliver på tunnelbanan så börjar två eller tre killar battla varandra. Nästan väl framme så börjar en utav killarna tejpa i taket. Jag vänder mig och han håller i en tandborste. "Direkt från tandläkaren, det är inte alla som får den lyxen." Sen kommer lugna gatan som inte tedde sig vara så lugna och röt till om att tejpa upp saker i taket får man minsann inte göra.

Jag förstår någonstans att vandalisering är fel. Men att tejpa upp en tandborste i taket känns ändå någonstans väldigt harmlöst och snällt till någon som kanske verkligen kom att behöva en tandborste den kvällen och sen få lyxen då den är oanvänd. Men nej, ner skulle den. Killen tveka till att börja med och hans kompisar började på en gång hjälpa till att plocka bort tejpen.

"Tjafsa inte emot", säger en av polarna.

"Nej! Jag vill veta varför det är fel att tejpa upp en tandborste i taket." - Tandborst tejparen.

"Herrn, det här är inte en diskussion, det ska ner nu!" - Lugna gatan.

"Nej, jag vill ha en förklaring. Det här är intressant. Varför är det fel att tejpa en tandborste i taket?" - Tandborst tejparen.

"SUCK" alla runt om kring på tåget.

"FNISS" - Jag och prästdotter.

"Nu får dom skynda på med förklaringen om dom ska av här" - Jag, innan vi kliver av tåget. Ingen förklaring på den tyvärr. Men om någon som var på det här tåget hörde en förklaring så får ni jätte gärna kommentera den.

Jag är nyfiken iaf.

Under kvällen blåste vi bubblor och gick och kissade i skogen några gånger och att kliva in i skogen var som ett helt annat typ av socialt umgänge. Fullt med folk och många stod/satt på rad.

Senare inomhus så kedjerökte jag lite för mycket. Ljudnivån var inte av denna värld. Killarna från Fattaru stod och hängde bakom mig ett tag och jag snubblande över mins två skateboards.


Kommentarer
Postat av: bruden

de där gatumusikanterna såg vi minsann också !

2008-05-26 @ 19:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0