Raindrops are falling on my head.

Bokstavligen talat.
Jag vaknade upp I vanlig ordning. Eller, tidigare än vanligt gick jag upp. Det är som om jag har någon sorts spärr i mig som gör att jag inte kan gå ut genom ytterdörren innan en viss tid på morgonen. Ganska så opraktiskt faktiskt. Men jag satt i sängen och tittade på Lokala kanalen, insnurrad i täcket för att behålla någon typ av värme då jag alltid är lite frusen på morgonen. Men där satt jag och försökte vakna till liv i vilket fall som.
Jag klädde på mig för att gå ut på balkongen och hämta skorna och BAM! SMOCK! SWISH! WOOM! (Lånade ljudeffekter från Batman) BATMAAAN.
I af där var det.
Snö på taken.
Snön hade krupit sig in som ett spindelvävsblask över hela Stockholm under natten.
Så gårdagens inköpta skor blev det inte att ha till jobbet. På med kängorna än en gång. Åt frukost innan jobbet för ovanlighetens skull. Gör lite effort till att spara in så mycket pengar som möjligt den här månaden.
Så kom jag ner till stationen för att ta pendeln till Centralen och det var ett av de gamla tågen som kommer inrullandes på perrongen. Jag kliver på och sätter mig bredvid en trevlig herre som föreslår mig att sitta mitt emot honom istället då de kan hända att de droppar på mig annars.
Jag ser lite förvånat på honom men flyttar på mig och mycket riktigt, dropp dropp. De va relativt blött på golvet och jag föreslog herren mitt emot mig att det kanske var för brandsäkerhetens skull som det var lite blött här och var i vagnen. De är ju trotts allt gamla tåg. Men vart kom snön ifrån?
Han rycker bara på axlarna. Den trevliga herren verkade inte vara så särskilt pratglad så tidigt på morgonen. Han verkade rätt förvånad av att bli pratad med faktiskt. Folk kanske inte pratar med varandra på pendeln på väg in till jobbet.
Jag brukar väl inte heller prata med folk ja inte känner hur som helst.
Jag hoppas det blir bättre väder inomhus snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0