Sommaren 2008

Om ni inte redan insett det så bör ni. Här är vad som bör vara texten till vad som bör vara sommarens plåga 2008.
Helt underbar glad låt.
Efter en kompis tjatat in den här låten i huvet på mig som den bara inte släpper.


Markus Krunegård - Jag är en Vampyr

va vill du
men kom då
jag är ju här och väntar på dig
ett, tu, tre på marken
sitter och väntar modigt på sparken
foten i huvet
gud vet vad som hade hänt
om hunden hade varit bunden
och inte hade kunnat komma och skälla i tunneln
men lilla gubben, hur är det fatt
du fattar väl att du måste stå upp
och slå tillbaks annars kommer dom aldrig låta dig va
jag höll med husse
och tog bussen in till stan
där det lyste tryggt,
hela världen är så underbar
på bussen in till stan
hela världen är så underbar
på bussen in till stan
hela världen är så underbar

såg att det lyste
hörde musik just där och då tog jag det som en invit
men din blick var mörk och märklig där du stod på den trasiga mattan
brevid okända skor
jag fatta allt och ingenting
där stod ju du skulle som alltid skulle va min
du såg exakt lika påkommen ut som du var
men ärligt talat det var skönt med ett dåligt svar

hela världen är så underbar
bara man får ett svar
hela världen är så underbar
bara man får ett svar

du vet vart du sitter och siktar tills du riktigt säkert vet att du hittar in
där ingen annan kommit in
hjärtat bälgar blint
nu när jag svalt det kan du dra det hur långt du vill
du vet jag vill bli din
och ingen annan kommer in
hjärtat gör mig blind
hela världen är så underbar
om man är korkad,tom och glad
hela världen är så underbar
om man är korkad tom och glad

hela världens hunger samlad i mig x2

toaletten,spegeln
jag har stirrat färdigt på den
och vem är inte ful i 60 watts ljus
toaletten,duschen
jag har gömt mig för sista gången i den
och vem är inte kall,naken,våt i en tom hall

somnar 07, vaknar igen på natten
somnar 07, vaknar igen på natten

jag är en vampyr
jag suger och spyr
låt mig komma in, jag vill bli din
jag är en vampyr
jag suger och spyr
låt mig komma in, jag vill bli din

hela världens hunger samlad i mig x2
jag är en vampyr
jag suger och spyr
låt mig komma in
jag vill bli din
jag är en vampyr
jag suger och spyr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0