Citera mera del 1

Jag känner att jag kanske är inne i ännu en period i mitt liv då jag röker lite mer än folk påstår att jag bör, well F* it! och även att musiken är väldigt viktig för mig. Tack tack, jag skriver hur jag vill i min blogg, gramatiskt korrekt my ass!

Jag tyckte iaf att de här citaten skulle vara passande:

"Smoking takes ten years off your life. Well it's the ten worst years, isn't it folks? It's the ones at the end! It's the wheelchair, kidney dialysis, adult diaper fucking years. You can have those years! We don't want 'em, alright?"


"I take music pretty seriously. You see that scar on my wrist? You see that? You know where that's from? I heard the Bee Gees were getting back together again. I couldn't take it, OK!"



"The worst kind of non-smokers are the ones that come up to you and cough. That's pretty fucking cruel isn't it? Do you go up to cripples and dance too?"



Sen får folk rata min typ av humor så mycket de vill, men då kan de ju hålla sig till att kolla på sina nördiga collagefilmer, svenska komedier och fortsätta lyssna på Mariah Carey, The Bee Gees, Boy´s II Men etc. Men jag tänker inte försöka hålla en seriös konversation men någon typ av dessa människor. Det skulle bara vara sorgligt och extremt skrattretande eller nerverande för mig att ödsla energi på.
Kalla mig ytlig om ni vill, men jag håller mig hellre till vad som citeras från High Fidelity:
"Det är inte vem man är som person som spelar roll, det är vad man tycker om som person som spelar roll."
Nåt sånt har jag för mig att det stod. Det lät vettigt just då. Jag kan se om jag kan korrigera detta imorgon genom att komma upp med det riktiga citatet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0