Tales of a librarian

Igår gick jag igenom min kyl för att rensa ut lite då jag inte ätit utav vissa saker på länge. När jag var klar så kliade jag mig lite förnurligt i huvudet över frysfacket i min kyl. Där jag för någon tid sen lade in ett litet paket med smördeg då det var det enda som fick plats där. Nu har jag inte hängt i dessa kretsar på väldigt länge så med lite men men så fick jag upp luckan till frysfacket och då jag redan satt på golvet så var det ingen ide att vika sig.

Den hade fryst fast.

Jag tog flam en matkniv och började hacka lite i snön för att få loss den lilla förpackningen men det kändes lön löst och jag kunde inte sluta skratta över absurdheten. Att det enda som gick in i min frys frusit fast. Och då jag gjorde illa fingret mer än vad jag gjorde nytta så lät jag det vara.


Igår var jag i skivbutiken och inhandlade tre nya skivor var av en hade varit kanon bra för ca 5 år sen då jag hörde dom första gången. Och var av en av dem inte verkar fungera, så jag ska tillbaka till skivbutiken efter jobbet och se om det går att lösa på nåt sätt.

Men det roligaste var igår när jag inhandlade skivorna.

En av dem var Tori Amos och en skiva som hette Tales of a librarian.
Den är riktigt bra, men efter att lyssna på den andra gången så började jag känna att det lät lite som Jewel. Fast gladare än hennes tidigare skivor.




När jag skulle betala så stoppade han i kassan skivorna i fodralet och sa något jag inte uppfattade.

"....va?"

".... Jag skulle bara kolla så att du inte kom hem med nån skiva med Per Gessle."


Cracked me up.


"Haha, hej då!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0