En flaska Jack och Herr parfym

(Jag orkar inte göra några korrigeringar i det här. Det är vad jag känner just nu!)


Så hela helgen bestod i stort sett av att blåsa bubblor.

Eh, men nästan.


Något jag vet nu mer säkert än något annat är att man inte ska ta bussen mellan sträckan från Tjärhovsplan till Slussen. Det går fortare att gå.

Man ska heller inte sova över hos vissa människor när man ska upp till jobbet dan efter. Jag är inte helt säker på att dricka sig full, kolla på fotboll och dricka lite mer var en sån där strålande ide heller. Men det var kul i af.

Så helgen började väl antagligen någon gång på fredagen, efter det att jobbet var slut så letade jag mig ut till Masmo för att umgås med kusinen. Vi drack kaffe i lekparken och blåste bubblor med Ms Garbo.

"Titta va kul hon har" utbrast jag.

"Ja, men inte roligare än vad du har." skrattade C,J.

Vi gick på långpromenix runt masmo innan jag gled hem för att kolla på film och somna in i kuddarna.

På lördagen vaknade jag sakta och tog en lång dusch och så småningom befann jag mig ute i Hagsätra med en ny väska på axeln och nya solglasögon. Blubb blubb överallt.




Ett numera vanligt förekommande är att av de få vänner jag har kvar så ställer vissa av dem in på mig för att träffa mitt ex som ändå bara beter sig som skit mot folk. Jag förstår inte varför. Och han bör ha blivit träffad av blixten för länge sedan. Lite tårögd drog Limpan (som thank good inte har någon relation till Svinet) in mig i garderoben för att muntra upp mig lite, hon spelade även lite gitarr för mig.

En kläd hög senare så var vi på väg ut för att dricka en öl.

Vi hoppade av i slussen och bestämde oss för att promenera till Gamla Stan. Det var jätte fint ute. Vattnet skiftade i blått och svart och belysningen från Gamla Stan värmde upp oss och vi kände oss till och med lite lyckliga en stund för att allt var så fint. När vi började närma oss stationen för att plocka upp en annan vän så smällde de fyrverkerier och ja sa till Limpan att de var för oss, bara oss. Hon tittade skeptiskt på mig och tog ännu ett bloss på sin cigg.

Efter en del kringspring och förvirring vid tågstationen så satt vi på Tempel bars uteservering och drack öl och kedjerökte.

När vi skulle pallra oss hemåt så krockade vi in i massa gamla bekanta.

Vi satte oss på tåget och jag satt och snackade lite absurda minnen eller bortglömda minnen tydligen, med Plutten innan jag skulle hoppa av tåget.

Jag gick hem och borrade än en gång ned huvudet i kuddarna.


Jag vaknade upp på söndag morgonen av ett meddelande där det frågades om jag ville komma över och kramas och ta med sig någon öl kanske. Jag började att svara med ett "va?!"

Sen fick jag ett mess där det frågades om jag ville komma över och leka Festival i Vitan. Vilket jag tyckte lät kul så jag tog mina bubblor, en öl och en hel flaska Jack och åkte över. Vitan blev det inget, istället satt vi och lyssnade på musik, drack Jack och blåste bubblor i köket.

Snart tog ciggen slut och jag fick bege mig ut på en fyllepromenad iförd ett par tighta grå jeans, svart shorta med en pinuppa på ryggen, svarta trasiga Converse och jätte solbrillorna. Detta var mitt klädval för dagen btw.

Så jag kommer till affären och dom har bara den ölen jag ville ha i Light så jag står och velar ett tag och tar tillslut lightölen i tanke om att det väl inte kan smaka så annorlunda. Jag hade fel!

Jag plockar på mig chipspåsen, allt var väldigt svårt och hitta, gångarna var väldigt smala. Det fick inte plats två personer i samma gång på samma gång, då fick man backa ut och ta en annan väg. Men slutligen står jag i kassan och ska dela upp betalningen och tappar kort hit och dit.

Jag kommer ut i den gassande solen, helt härligt och försöker tända en cigg medan jag vinglar mig tillbaka.

Sen moffa vi chips och glass. Jätte god glass.

Jag önskar att jag hade en frys.

Så vi kollade på Aik matchen och förstå att jag aldrig tittar på sport. Jag lotsades vara intresserad och hela början av matchen var jätte segt tråk seg tråkig. Men dom satte två mål på slutet och det är nog första gången jag hejjar på Aik och dom vinner.

Sen blev det vidgande av musik kunskaperna och lite... inte god öl och mer bubblor i köket innan vi beställde pizza och senare blev det film.

Jag ville se "It´s all gone Pete Tong" En gång till och började nynna på introlåten. Jag såg på honom att han drogs med. Men han envisades om att vi skulle se nåt som jag inte hade sett. Jag anser att allt detta kvittar eftersom han alltid somnar när vi kollar på film.


Natten var en bitch. Man ska inte sova bredvid alkoholiserade karlar. Dom rör för mycket på sig.

Jag sov inte mycket men en och annan blund antar jag att jag fick.

På morgonen fick jag låna en väldigt orange röd gul T-shirt. Kändes väldigt weird med så mycket färg så tidigt på morgonen. Sen tyckte jag att det skulle vara en bra ide med en skvätt parfym på mig då jag förmodligen luktade lite alkohol. Men ne he. De skulle jag inte gjort då det framkallade en huvudverk ur dess like.

Herr parfym är jätte trevligt på "herrar" men inte på mig. De va jätte jobbigt.

Något annat som kändes skapligt förvirrande var vädret. Det var en galen sol där ute, men när jag väl kom ut höll jag på att förfrysa.

Så begav jag mig till jobbet, på bussen och jag skulle verkligen, som jag sa tidigare, gått från Tjärhovsplan. Det är inte kul att stå i kö när man ju skulle vara lite tidig till jobbet.

Segt morgonmöte som vanligt. Hur kommer det sig att alla rör sig i slow motion? Och hur kommer det sig att folk helt plötsligt känner för att vara helt jäkla ¤#!!%/!#=?)/(#!%!!

Jag är arg!

Jag var glad och helt okej med världen, men nu är jag arg!


Kommentarer
Postat av: bruden

känner mig plötsligt enkel, ytlig och plastig, jämfört med dig. puss, darling

2008-05-12 @ 18:58:37
Postat av: Jeanette

Jag förstår inte varför.

2008-05-13 @ 09:55:28
Postat av: bruden (blivande bilägare)

det är för att du verkar vara mer innehållsrik än jag...



...men våga aldrig särskriva igen.. herr parfym är aldrig samma sak som herrparfym...

2008-05-13 @ 11:20:41
Postat av: Jeanette

Hela mitt liv är en särskrivning.



Jag tror allt bara handlar om att formulera det egentlgien. Det ser nog lite bättre ut i text.

Fast söndagen va jäkla kul. :)

2008-05-13 @ 11:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0