ZOOM!

coolaste påsken.
Lördag.

Jag va med farsans sida av familjen på påskbuffe ute på någon gård. Jätte trevligt, alldeles för god mat. Mums mums. Fy på mig.

Efter hela sill grejen var det lamm kyckling råstekt potatis alternativt lax. Efter det var det efterrätt. Jätte gott. Sen försökte dom envisas med att jag skulle äta godis. Men det gick inte ned mer så jag hävde i mig det sista av min öl innan vi begav oss ut i solljuset. Kändes som att jag skulle fräta sönder i kombination snö och strålande sol. Alldeles för ljust.

Men så var det fika hos farmor och farfar och farfar kom ut med barskåpet som beräknat och hade någon ny rolig grej han ville att jag skulle pröva. And I did. Mmm? surt!

Så jag kämpade med att fördricka mig inför småbarn för att orka med? småbarn. Okej, inte riktigt sant. Värre! Tonåringar.

Slurk slurk, Hjälp! Slut på cigg. Måste röka. Messade The Scientist för att komma bort från insomnande släktingar och iväg till socialt umgänge där folk faktiskt pratar med varandra om annat än att det är snö ute etc etc tråk tråk.

Så väl vid St Eriksplan fryser jag häcken av mig när jag väntar på att bli hämtad till varmare öl/vin/chips häng. Så framme äntligen, följt av youtub länkande från låt till låt.
Klockan börja närma sig tre när The scientist känner att det är dags att dra vidare och jag känner hur meningslösheten hänger över en kväll ut då allt håller på att stänga och frysa till is. På nåt sätt, jag är inte säker på hur så lyckas vi ta oss till en "mörk" klubb som har öppet tills solen går upp ungefär. Och när vi börjar närma oss så kändes vägbeskrivningen ganska vek och jag lyckades nosa oss dit med hjälp av min witt.
Vi kliver ner för en trappa och in i vad som bokstavligen ser ut som en grotta. Vi pratar in oss hos vakten och beställer en öl och börjar utforska stället som kändes större än det egentligen var. Men det var verkligen en grotta, det var verkligen grusigt och lerigt och blött men varmt och man kunde röka hur mycket man ville och dricka och dansa. Musiken var grymt bra och det kändes som ja va i en film ungefär. Hade ingen aning om att det fanns sådant ställe dolt i sthlm. Helt underbart. Runt fem tiden eller så tog vi nattbussen till mig och jag somnade in i en dröm om att jag fortfarande befann mig på det grottliknande stället med strålkastare i olika färger och evigt dansande och illusion av att ciggen inte alls höll på att ta slut utan snarare fylldes på allt eftersom. När jag vaknade upp så gosade jag in mig lite extra i täcket och vetskapen av att jag redan hade tagit mig hem en gång och därför inte behövde göra det igen.

Underlig helg måste sägas i af och konstant bakfylla utsträckt på ca fyra dagar. Varav jag var full en del av den tiden.

Tisdag och jag glömde att jag skulle ha varit hos terapeuten i morse så jag får böta! Ajabaja på mig!
Inventering på jobbet. GÖM MIG!
Sitter under skrivbordet och inväntar lunchen då jag ska göra min avledningsmanöver ut i snöyran. Brrr. Filt, kaffe, gömma under skrivbord. Schhh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0