Absurd Humor På Jobbet:

(Grävde fram ett gammalt inlägg från när vi satt på Åsögatan.)


Jag kommer in på morgonen, sen som vanligt så ja missade tyvärr början av denna roliga dag. Som till och med innehåller en skvätt sol, vilket alltid är trevligt. Man ser liksom allt lite ljusare då.

The Cable Guy står vid sitt skrivbord och kliar sig i huvudet och ja skyndar mig raskt med att starta upp min dator och skicka ett mejl, till Blondie som inte är så blond längre, bakom mig och fråga om The Cable Guy hade förstått vad som hänt ännu och om han visste vilka det var som hade utsatt honom för denna förvirrning.
Hon svarade kort att han hade frågat ut henne men att hon inte hade läckt ut ett ord.
Han hade garvat lite bara.
Senare så visade han stolt upp för alla som kom förbi honom villket jobb de skyldiga hade gjort för en sådan förvirrning.

Vad som hände dagen innan var att några, utan att nämna namn. Jag skulle säga djuren i svingelskogen eftersom de är vad de är för mig. Men ett glatt gäng, de kan ja inte säga nåt emot.
De var iaf lite smått avundsjuka på att vissa, större delen av folket på kontoret hade fått åka till Frankrike för att åka skidor.
Så de gjorde en liten skeem mot de två som skulle ta detta på bästa sätt, vilket de gjorde. Men de va ett sju helsike jobb. De flyttade runt allt från kaffe koppar och fotografier till dataskärmar och datorer. Allt skulle kopplas om. Ja, de gick väl så där, ingenting rent tekniskt fungerade nu på morgonen.
De hade simpelt sagt bytt plats helt enkelt.
Men. Däremot så hade något lags in i denna skeem som inte hade något att göra med djuren i svingelskogen och detta förundrar mig mer än någonting annat. Och ja är fast besluten att försöka komma fram till vem det var som kapade sladden.
The Cable Guy insåg snart att nätverket inte fungerade. Han var tvungen att flytta tillbaka allt och koppla in det som de var från början. Men de fungerade ändå inte. Han rotade runt lite bland sladdarna och jo, den satt i, men den var klippt och fransad. Väldigt vackert. Och på den stod en lapp. "Nu är det slut lekt /MB" ´
Vem denna M.B är har jag inte en aning om. Om det är någon som försöker sätta skulden på djuren i svingelskogen eller vad de kan vara.

Jobbet går vidare. Tisslandes och tasslandes och till slut fick The Cable Guy reda på att det var Kathryn och the Crew aka Svingelskogen som stod ansvariga för förvirrningen kring de två arbetsplatserna. Men inte sladden. Vem kan ha utfört något så grymt som att klippa en sladd. Vad syftar de möjligen på när de säger att det är slut lekt. Kan de vara personligt riktat mot The Cable Guy?
Det skulle väl möjligen vara min första teori eftersom han kan göra sina på hopp genom humorns bisarra värld till och från.

Timmarna passerar sakta förbi medans ett av våra huvud system ligger nere och det finns inte allt för mycket att göra. Så vi jobbar på i en schysst takt.
Kl: 11:33 börjar det tjuta. Ett skärande ljud som folk inte förstår sig på. Vad kan detta ljud innebära. De flästa känner väl lite irritation över att ljudet inte stängs av så fort som möjligt eftersom de är väldigt distraherande att jobba i denna miljö.
Efter mycket järnverksamhet så börjar folk ta sina saker och gå. Även jag i detta läge. Folk fylls av förvirring, vissa lite oro. Men större delen av alla människor som jobbar här, och det är något visst med att jobba på ett telefonföretag, har telefonen klistrad mot örat och försöker i detta oljud att föra en konversation med, kund eller närastående och rör sig samtidigt i slow motion ut genom entrén. Tanken har inte ens slagit de här människorna att det kanske faktiskt brinner. Detta var iaf med all säkerhet ignen brandövning. Eller så ligger det i människans sega natur av skeptism till att något någonsin skulle hända dem.
När folk kommer ut så minns det ingenting från sin skoltid då läraren räknade in alla eleverna. Folk fortsätter att prata i telefon, andra snackar lite skit och står och röker, många drar på lunch. Vi är ett företag med tre våningar och securitas som jobbar i vår rec lyckades räkna in 22 personer. Ha, det är ju rena skämtet.
En lastbil hade backat in i sprinklerna nere i källaren fick vi senare reda på.
Men ingen förlust där då våra system fortfarande inte fungerar och jag sitter här och skriver denna blogg i brist på annat.

Jag undrar hur många smygfoton Blondie bakom mig har tagit idag. Jag tror jag måste döpa om henne snart. De funkar liksom inte längre. Snypeshot girl kanske.. nej. Catlady. Ja brukar jämt fräsa på henne när de är något. De e ju det enda språk hon förstår. *Prrr*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0