En ograciös morgon

Denna morgon lyckades jag efter en kort terapi session som varje vecka ta mig till Slussen. Självklart när jag redan är sen så tar jag mig friheten att bli ännu lite mer sen. Jag trodde jag skulle behöva klämma mig in på 7-11 som nästan varje morgon för att köpa min dagliga ohälsosamma frukost. Ja, så är det. Jag avskyr frukost och jag anser att om jag ska stoppa något i mig så ska det vara gott, inte nödvändigtvis nyttigt.
Självklart har det sina konsekvenser ibland. Men det är sånt man får leva med.

Till min förvåning var det iaf inte en människa där inne. Så jag beställde lugnt mina två crossanter och en liten kopp kaffe. Jag anser i och för sig att gott kaffe inte ska förstöras med att ha något i det. Men efter det att jag började rekommendera 7-11 kaffe så upptäckte jag att de inte är 100 % till att lita på. Jag anser till och med att McDonalds kaffe är godare än 7-11 kaffe och jag vet att det inte är många som håller med mig i denna fråga.
Så jag staplar ut där ifrån efter att ha betalat och hällt upp en skvätt mjölk i kaffet. Jag tänder min cigg och börjar gå. Sörplandes på kaffet, i ett försök till att röka ciggen och gå samtidigt som jag också håller i en tung kasse.
Detta blev inte lyckat. Att gå ned för kullersten i högklackat har jag nu kommit på är svårt nog utan kaffe, cigg och en kasse i händerna. När jag väl efter mycket om och men kommer till jobbet så har jag lyckats hälla mer kaffe över mig än i mig.

När jag ramlar in vid cafeterian på jobbet så hinner jag lyckligtvis ta en servett på vägen in på kontoret och då är hälften av mitt kaffe redan slut.
Detta är verkligen något jag inte rekommenderar att prova. Går aldrig så bra som jag tänkt mig. Men samtidigt så känner jag att en cigg är ett måste till kaffet och ett kaffe är ett måste till ciggen på morgonen. Det hela blir som en ond cirkel som jag inte riktigt vet vad jag ska göra åt.
Detta brukar i för sig gå ganska så väl utan kasse och högklackat. Ska man göra det så ska man alltså göra det rätt. Ser inte så graciöst ut som man kan tro annars.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0