I´m Kathy.

För er som inte förstår på en gång vad det innebär för mig, don´t bother, Really!


En inte allt för bisarr helg där en del händelser och insikter tagit en vändning. Näst intill utbryt av panikångest på lördags eftermiddagen någon gång innan jag landat hemma hos min förr i tiden svartsynta kusin som nu förtiden påstår att man vill vara "happy". Ordet Lycklig används inte ens. Happy is the shit tydligen. I´m still not convinced.

En lugn eftermiddag där då de fått för sig att jag ska ha med mig tre filmer när jag går.

Blades of glory

Stranger then fiction

Cube (tror jag att den hette)


5 låtar som körts konstant på repeat ända sen jag hörde dem första gången och som enligt mig räknas till "the shit" (vilket är något som helt och hållet är positivt):


Katatonia med Soil Song vet inte riktigt varför egentligen, men det är något psykotiskt lugn med den låten som får mig att må lite bättre dom där dåliga dagarna.


Tracy Chapman med Fast Car. Från ungdoms dagar antar jag. Den är en mys mantra som körts sönder på reteat och har varit älskvärd ända sen dess. Det har inte fungerat för många låtar. Men den har lätt kommit undan med det.


PJ Harvey med The slow drug. Ända sen jag hörde den, repeat repeat REPEAT.


Kent med Celsius. Ni får säga vad ni vill. "men det finns ju så många bättre" Jag gillar många Kent låtar. Jag gillar många bättre än den här. Men den här gillar jag just för en del av texten som satt sig på min hjärna. Jag delar i detta fall gärna med mig.


Så nära känner lukten
nu kan Jag slappna av
& utanför på trappan
får frosten Dig att tappa tag
Det har hunnit bli oktober
nu fryser gräset & går av
& Jag hatar allt
som böjs & går av


Varför denna textrad är så speciell för mig framgår inte någonstans. Den bara är det.


Vertical Horizon med Everything you want.

Det enda jag egentligen kan säga är att det kommer en viss känsla med vissa låtar filmen och böcker etc. Musiken är ju förmodligen grunden till detta. Jag kan inte se någon inspiration till detta utan den. Även stumfilmer innehöll musik. Den här låten har egentligen ingen särskild text eller mening som gör den speciell. Men om någon kan lyssna på den utan att bli berörd på något sett så blir jag förvånad. Till och med min extremt kräsna (aldrig träffat någon som är sååå kräsen när det kommer till musik) vän ville inte att jag skulle byta låt när han fick nys om att jag hade den på min Mp3. Han va tvungen att lyssna på den två ggr innan han var nöjd.

Jag vet inte vad som hände med det här bandet sen, kanske inget. Jag har faktiskt inte följt upp dem. Kände att det var ett One time preformace band och förmodligen var det de. Men kanske inte.


Listan skulle kunna vara mycket längre. Typ allt som innehåller min Mp3 och mycket mer. Men jag avrundar det med 5 jäkligt bra låtar för den här gången och återkommer med en ny lista vid något annat tillfälle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0